Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης

Λογότυπο φορέα
· Λέσχες - Ομάδες · Θεσσαλονίκη · Συκιές

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ) στη νέα του μορφή υφίσταται για να εδραιώσει ένα διεθνές forum ανταλλαγών και αναζητήσεων μέσω της εικόνας και της φωτογραφικής φόρμας.

Για να το πετύχουμε :

  • στηριζόμαστε στη γενική αρχή της φωτογραφικής καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, ταυτόχρονα, προς κοινό και φωτογράφους,
  • υποστηρίζουμε με κάθε μέσον τη φωτογραφία σαν τέχνη, μέρος ενός ευρύτατου πεδίου διάδρασης μεταξύ των τεχνών και της κοινωνίας,
  • εργαζόμαστε για την ανάπτυξη ενός δυναμικού διαλόγου περί τέχνης και φωτογραφίας, για το με τι αυτές ασχολούνται σήμερα και πως εκφράζονται, για πάσης φύσεως διασταυρώσεις απόψεων, τεχνικών, γραφών και περιεχομένων,
  • διοργανώνουμε εκθέσεις (ατομικές και κυρίως θεματικές ομαδικές) ελλήνων, παντού όπου μας καλέσουν, (εάν είναι δυνατόν πολύτεχνες και διαδραστικές), με στόχο την προβολή των Ελλήνων δημιουργών και του έργου τους, στη χώρα τους και το εξωτερικό,
  • παράγουμε εκθέσεις μικτές (Ελλήνων και ξένων) με στόχο την ανταλλαγή εμπειριών, την γνωριμία των Ελλήνων με το σύγχρονο του Ευρωπαϊκού σημερινού πνεύματος, τη δημιουργία δεσμών ακατάλυτων (ατομικών και συλλογικών), που σε βάθος χρόνου θα απελευθερώσουν την Ελληνική φωτογραφία και προς τους διεθνείς της ορίζοντες,
  • συμμετέχουμε σε δύο διεθνείς θεσμούς – δίκτυα  που βάζουν την Ελληνική φωτογραφία και τον Ελληνικό θεωρητικό λόγο για αυτήν στο ίδιο επίπεδο με όλες τις συνεργαζόμενες άλλες.

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης είναι μία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα εταιρία που δραστηριοποιείται τα τελευταία 20 περίπου χρόνια στη Θεσσαλονίκη, στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και τελευταία σε ολόκληρη την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο.
Στην Ελλάδα, η εταιρία έγινε γνωστή όλα αυτά τα χρόνια κυρίως λόγω των μακροχρόνιων αγώνων της υπέρ της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, και φυσικά, μέσα από τις εκατοντάδες εκθέσεις και άλλες πάσης φύσεως παρεμβάσεις (μαθήματα, δράσεις στο δρόμο, ξεναγήσεις, παρεμβάσεις, άρθρα στον τύπο κτλ).

Στην Ελλάδα στο μακρινό παρελθόν υποστηρίχθηκε από το Υπουργείο Πολιτισμού (Μέλος του Φωτογραφικού Δικτύου του), από το Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης και από το Υπουργείο Εξωτερικών και συνεργάστηκε με όλα σχεδόν τα μεγάλα Μουσεία (Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Photosynkyria, Photobiennale1), Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Biennale 1), Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, Βυζαντινό Μουσείο, Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης, Λαογραφικό Μουσείο της Ξάνθης), το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ξένα ινστιτούτα (Ινστιτούτο Goethe, Γαλλικό Ινστιτούτο, Ιταλικό  Ινστιτούτο), καθώς και με πολλούς δήμους και νομαρχίες.

Επίσης έγινε γνωστό στα Βαλκάνια τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια, λόγω της ανάπτυξης σχέσεων και ανταλλαγών με φωτογράφους μεμονωμένα, αλλά και σχεδόν με όλα τα σημαντικά ιδρύματα και διοργανώσεις (Μουσεία, Πανεπιστήμια, γκαλερί, Φωτογραφικά κέντρα, Φωτογραφικά φεστιβάλ) που προβάλλουν τη φωτογραφία στα Βαλκάνια, μέσα από τη διοργάνωση δράσεων που έγιναν γνωστές με την ονομασία "Aspects of Balkan Photography".

Τα τελευταία χρόνια οι δράσεις αυτές έγιναν ποιό συστηματικές και πήραν τη μορφή ετήσιου φεστιβάλ. Αξέχαστα θα μείνουν τα "Aspects of Balkan Photography" 2001, New Balkan-Θεσσαλονίκη 2002, «Φωτογράφοι της Χερσονήσου του Αίμου» 2003, "New Balkan Arles" Θεσσαλονίκη 2004, New Balkan Photography 2005 και "Aspects of Balkan Photography" 2007. Εκτός από τις εκθέσεις, μέσω των οποίων μπόρεσαν οι Έλληνες να γνωρίσουν την εργασία των σημαντικότερων Βαλκάνιων φωτογράφων, (πολλοί από τους οποίους είχαν για πρώτη φορά την ευκαιρία να κάνουν τη γνωριμία τους με το ελληνικό κοινό), διοργανώθηκαν ημερίδες, συνέδρια, στρογγυλές τράπεζες και κυρίως, αναπτύχθηκαν συστήματα επικοινωνίας και δημιουργικού διαλόγου, δεσμοί φιλίας και συνεργασίας ανάμεσα σε θεσμούς και πρόσωπα. Δεσμών που είχαν σαν αποτέλεσμα, τη διοργάνωση από τότε δεκάδων εκθέσεων σε πολλές βαλκανικές πόλεις, όπως Istambul (Turkey), Belgrade (Serbia), Plovdiv και Pleven (Bulgaria) με τη συμμετοχή Ελλήνων φωτογράφων.

Από το 2005 η δράση του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης εξαπλώνεται και σε ολόκληρη την Ευρώπη μέσα από τη συμμετοχή του, ως ιδρυτικό μέλος στο Photofestival Union, που είναι η ένωση των μη κυβερνητικών φωτογραφικών φεστιβάλ της Ευρώπης.

Σ' αυτή την ένωση συμμετέχουν τα σημαντικότερα μη κυβερνητικά φεστιβάλ φωτογραφίας από όλες τις χώρες της Ευρώπης. Οι προσκλήσεις για συμμετοχή σε τέτοιου είδους διοργανώσεις είναι πλέον πολύ συχνές και έτσι δίνονται συνεχείς ευκαιρίες στους Έλληνες φωτογράφους, που επιλέγονται να μας αντιπροσωπεύσουν, να παρουσιάσουν το έργο τους στον εκτός συνόρων ανταγωνισμό.

Τον Μάιο του 2008 το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης συμμετείχε στην Πρώτη Διεθνή Συνάντηση Φωτογραφικών Κέντρων, που έγινε στην Αλμερία της Ισπανίας, για τη σύσταση δικτύου πληροφόρησης στον τομέα της εικόνας και ενός Διεθνούς Δικτύου Φωτογραφικών Κέντρων

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
α. Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΦΑΣΗ
Η φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας (σαν παράπονο για τη μη συμμετοχή γυναικών - παρά το ενδιαφέρον - στην ίδρυσή της) συστήθηκε το 1984, υπό μορφή ομίλου εσωτερικής δραστηριότητας, στην Πάνω Πόλη Θεσσαλονίκης. Αλλάζοντας αρκετές φορές έδρα, στα πρώτα 25 χρόνια δραστηριοποιήθηκε στο σύνολο σχεδίου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον της στις παρακάτω κατευθύνσεις:

  1. Μαθήματα, ομιλίες, προβολές, διαλέξεις σε σχολεία, πνευματικά κέντρα, μαζικούς χώρους και παντού όπου θα μπορούσε να υπάρξει ακροατήριο. Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι να έλθει το πλατύ κοινό και κυρίως οι νέοι σε μία μικρή πρώτη επαφή με τη φωτογραφία και να την γνωρίσει σαν εργαλείο, σαν στοιχείο του πολιτισμού μας, σα μέσον έκφρασης και γιατί όχι και σαν Τέχνη.
  2. Δημιουργία κοινού ικανού να επικοινωνήσει με το φωτογραφικό έργο και συνεχής διεύρυνση αυτού του κοινού. Στόχος, να μπορέσει η τοπική κοινωνία, γνωρίζοντας την ιστορία της, τους νόμους και τους κώδικές της, να αποδεχθεί τη φωτογραφία σαν τέχνη, όντας γνώστης και όχι σαν παθητικός θεατής. (Εκτός των άλλων σε κάθε έκθεση φωτογραφίας στην πόλη μας, διοργανώνεται ξενάγηση στα εγκαίνια, ή μετά, με ευμενή ή αρνητικά σχόλια κατά την προσέγγισή της).
  3. Δημιουργία δημιουργών με υποστήριξη και ενεργό βοήθεια στην παραγωγή φωτογραφικού έργου, όλων των τάσεων και κατευθύνσεων της Καλλιτεχνικής Φωτογραφίας. Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στους φωτογράφους που ανήκουν στην ευρύτερη περιοχή της έδρας του ΦΚΘ. Στόχος, να εξοπλιστεί και να διευρυνθεί με τον καλλίτερο  δυνατό τρόπο, αυτό που εμείς ονομάζουμε Σύγχρονη Φωτογραφική Σκηνή Θεσσαλονίκης.
  4. Παρεμβάσεις πάσης φύσεως και κάθε είδους (πολλές από τις οποίες σκληρές) προς κοινό, δημιουργούς και φορείς, με συνεχή επαγρύπνηση υπέρ της «καλής» φωτογραφίας. Στόχος η διάκριση ανάμεσα στην εφαρμοσμένη και την καλλιτεχνική Φωτογραφία, για να μη γίνει ποτέ η ευκολία, που ίσως διαφαίνεται στο μέσον, η παντιέρα της κοινής αποδοχής του, για να μη γίνει η μόδα λόγος ενασχόλησης με αυτή, για να μη γίνει ο βιοπορισμός άλλοθι. Από το αρχείο προκύπτει ότι μόνο από το 1990 και μετά παρουσιάστηκαν εκατοντάδες πρωτότυπες παραγωγές, υψηλής αισθητικής και πειραματικής αξίας, σε ευρύτατο γεωγραφικό χώρο και κυρίως, διασκορπισμένες καθ' όλη τη διάρκεια του έτους (μεγάλης δηλαδή παιδαγωγικής αξίας).

β. Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Με σημαντικό αριθμό φωτογράφων σαν μέλη της η Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας, τον Αύγουστο του 1995 με ομόφωνη απόφαση των μελών της, αποδέχτηκε τις υποδείξεις του Υπουργείου Πολιτισμού, όπως αυτές περιγράφονται στο δοκίμιο για την Εθνική Πολιτική για την Καλλιτεχνική Φωτογραφία, άλλαξε μορφή και με την 5296/ 6.12.95 απόφαση του Πρωτοδικείου Θεσ/νίκης μετατράπηκε σε αστική εταιρία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, αρχικά με έδρα επί της οδού Καραϊσκάκη 9, στις Συκιές και με την 1442/10.4.96 απόφαση, επί της οδού Μενελάου (Μπακατσέλου)18 στη Θεσσαλονίκη διευρύνοντας ταυτόχρονα τα αρχικά καταστατικά της μέλη από τρία σε εννιά. Ήταν μια τολμηρή πράξη για τα ελληνικά δεδομένα, που όπως δείχνει η σημερινή καταξίωση, όχι μόνο ήταν επιβεβλημένη, αλλά έγινε και στη σωστή στιγμή, από τους κατάλληλους ανθρώπους.

γ. ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Φ.Κ.Θ.) ΣΑΝ ΓΚΑΛΕΡΙ

Σαν αποτέλεσμα της θέλησης αυτής της ομάδας φωτογράφων να κινηθεί προς την απελευθέρωση της έκφρασης και μέσα από τη "στέγαση" του διαλόγου, δημιουργήθηκε το Φ.Κ.Θ. Η συνεχής καλλιέργεια της δημιουργικής και καλλιτεχνικής φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη από αρκετούς φορείς, σχολές και ομάδες εκείνη την εποχή, ήταν σίγουρο ότι σύντομα θα πολλαπλασίαζε τους δημιουργούς, τις ανησυχίες τους και τον όγκο του παραγόμενου έργου που, αν μη τι άλλο, διεκδικεί με αγωνία, την αξιοπρεπή παρουσίαση του και το κατάλληλο περιβάλλον, για μια απρόσκοπτη επικοινωνία με το κοινό. Το 1996 και για δέκα συνεχόμενα χρόνια, το Φ.Κ.Θ. έστησε και λειτούργησε τη δική του ομώνυμη γκαλερί, ακριβώς για να καλύψει αυτή την έλλειψη ενός ειδικού εκθεσιακού χώρου, όπου η σύγχρονη δημιουργία θα μπορούσε σε σταθερή βάση να αρθρώνει το λόγο της, να διατυπώνει τους προβληματισμούς της, να αμφισβητεί το παρελθόν, να διεκδικεί το μέλλον και να αποκτήσει το δικό της κοινό.
Στο κέντρο της πόλης, σε τρεις ορόφους (ώστε να μπορεί να φιλοξενεί μία μεγάλη έκθεση ή τρεις μικρότερες), με τον κατάλληλο φωτισμό και όλη την απαραίτητη υποδομή, εργάστηκε για δέκα συνεχόμενα χρόνια, υπέρ των συνεχών φωτογραφικών διεργασιών και ζυμώσεων. Εκτός από τις εκθέσεις, τα μαθήματα, τα ειδικά σεμινάρια και εργαστήρια, ο δυναμισμός των οποίων έμεινε παροιμιώδης, οργάνωσε δεκάδες επιμορφωτικά προγράμματα, με ομιλίες, προβολές, διαλέξεις, διαδραστικές εκδηλώσεις, χάπενινγκ και ξεναγήσεις σχολείων, στους χώρους του αλλά και παντού όπου το καλέσανε ή το καλούνε.
Η ανάγκη για άρθρωση ενός ιδιαίτερου, ξεχωριστού «λόγου» (αυτόνομου και συνάμα παγκόσμιου) της Σύγχρονης Φωτογραφικής Σκηνής Θεσσαλονίκης επιτάσσει να ισοσκελίζεται η τοπική παραγωγή με τη φιλοξενία σημαντικών εκθέσεων από άλλες πόλεις της Ελλάδος και βεβαίως της Ευρωπαϊκής φωτογραφίας, έγραφε μία από τις αρχές που καθόριζε τους στόχους και διαμόρφωνε το εκθεσιακό πρόγραμμά του εκθεσιακού χώρου του ΦΚΘ και τις προσκλήσεις δημιουργών.

δ. Η ΝΕΑ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΔΡΑΣΗΣ

Όπως συμβαίνει, όμως, σε κάθε ζωντανό οργανισμό, έτσι και η Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας / Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης, από το 2006, επαναπροσδιόρισε τους στόχους του και πέρασε σε μία ακόμη νέα φάση. Με το Μουσείο Φωτογραφίας να λειτουργεί πλέον στην πόλη (έστω και υποτυπωδώς, αλλά με σημαντικές συνεργασίες με όλους τους τοπικούς φορείς) και να αναλαμβάνει την περιοδεία (παρουσία της φωτογραφίας σε εκτός έδρας χώρους) κάποιων εκθέσεων, με δεκάδες μέλη, συνεργάτες και φίλους μας να διδάσκουν φωτογραφία σε σχολεία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης, με τη φωτογραφία να γίνεται πλέον αποδεκτή σε όλους σχεδόν τους εκθεσιακούς χώρους, και κυρίως, με εκατοντάδες μέλη και συνεργαζόμενους φωτογράφους, κάποια από τα «βάρη» του παρελθόντος μπορούσαν να συνεχίσουν την πορεία τους σε «ξένα» χέρια.

Η διχοτόμηση των δυνάμεων κρίθηκε η ιδανική λύση. Δημιουργήθηκε από τα μέλη μας μία νέα ομάδα, η F14,με τους ίδιους σχεδόν εταιρικούς στόχους και σκοπούς και ανέλαβε να συνεχίσει (παντελώς αυτόνομα) μέρος των δράσεων, πολλαπλασιάζοντας τις δυνάμεις μας.

Το Φωτογραφικό Κέντρο, από τότε, αναλαμβάνει την υποστήριξη παραγωγής υψηλών προδιαγραφών φωτογραφημάτων, από Έλληνες δημιουργούς, και την με κάθε τρόπο προώθησή τους, στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή κοινωνία.

Ενώ το βλέμμα του Φ.Κ.Θ. παραμένει σταθερά στραμμένο προς τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία, ακριβώς επειδή γνωρίζει την αξία του πριν από το σήμερα, αφήνει πάντα ένα παραθυράκι για εκθέσεις «ιστορικού ενδιαφέροντος», ένα παραθυράκι για διάλογο με την «επαγγελματική φωτογραφία» - που πρέπει να αναβαθμιστεί - και τη μαθητική ή τη φωτογραφία στα σχολεία.

Η φωτογραφία, όσο και αν μιλάει για το σήμερα, θα είναι πάντα ένα κομμάτι του χθες, και αντίστροφα, όσο και αν η φωτογραφία είναι του χθες, θα έχει πάντα να πει κάτι για το σήμερα, αν είναι πραγματική τέχνη.

Το Φ.Κ.Θ. πιστεύει ότι μπορεί να έχει και υψηλούς στόχους και αντίστοιχα αποτελέσματα και ότι αυτό, εάν το καταφέρει, θα είναι με την «επί ίσοις όροις», ανοικτή και τίμια συνεργασία με όλους. Γι' αυτό και είναι πάντα ανοιχτό σε κάθε φωτογράφο, (έχει καταργήσει την έννοια του μέλους σαν κριτήριο για συμμετοχή σε οποιοδήποτε project του), κάθε λέσχη, ομάδα, Φορέα, Πολιτιστικό Κέντρο, Μουσείο κ.τ.λ. Οι περισσότερες παραγωγές του, πλέον, απευθύνονται και προς φωτογράφους και προς το οποιοδήποτε πιθανό κοινό του έργου τους. Σε μία δύσκολη εποχή για τη δημιουργική φωτογραφία στην οικονομικά αιμάσουσα μεταπρατική Ελλάδα, ο διάλογος για τη σύγχρονη τέχνη δε μπορεί να αφήνει κανέναν απ έξω.

Με στόχο τη δημιουργία δημιουργών και κοινού στη Θεσσαλονίκη, το Φ.Κ.Θ. προσπαθεί συνεχώς για την αποπεριθωριοποίηση της καλλιτεχνικής φωτογραφίας, φροντίζοντας να κρατά στα υψηλότερα δυνατά επίπεδα την πίστη υπέρ του καινούριου.

Αν έγιναν πολλά είναι να γίνουν ακόμη περισσότερα.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η Φωτογραφική Ομάδα Τριανδρίας είναι αστική εταιρία, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που ιδρύθηκε το 1984, σαν όμιλος δραστηριοτήτων πολιτιστικού φορέα, από τον Βασίλη Καρκατσέλη. Μετά από την απόφαση των μελών της Φ.Ο.Τ. να διευρυνθούν οι δραστηριότητες, με τις υπ. αριθ. 5296/6.12.95, 1442/10.4.96,3231/18-9-03 και 2810/10-7-06 αποφάσεις του Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης πήρε τη σημερινή της μορφή. Ασχολείται με την παροχή κάθε δυνατής βοήθειας προς την Ελληνική Φωτογραφία.

ΕΔΡΑ
Η εταιρία έχει έδρα σε μισθωμένο οίκημα επί της οδού Καραϊσκάκη 9, στο Ροδοχώρι του Δήμου Συκεών της Θεσσαλονίκης, το οποίο λειτουργεί με την επωνυμία «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είναι και ο διακριτικός τίτλος της εταιρίας.

Η ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Η διάρκεια της εταιρίας ορίστηκε να είναι εικοσιπενταετής και λήγει στις 31/ 12/ 2019.

Ο ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της εταιρίας είναι η με κάθε μέσον υποστήριξη της Δημιουργικής και Καλλιτεχνικής φωτογραφίας. Οι τρόποι με τους οποίους θα γίνει προσπάθεια να επιτευχθεί ο παραπάνω σκοπός είναι:

  • Η προώθηση του έργου των μελών αλλά κυρίως άλλων Ελλήνων και ξένων φωτογράφων και εικαστικών καλλιτεχνών, λεσχών και λοιπών φορέων που εργάζονται προς αυτήν την κατεύθυνση με εκθέσεις, εκδόσεις, υποτροφίες και ότι άλλο ήθελε κριθεί σκόπιμο.
  • Η δημιουργία αρχείου, βιβλιοθήκης και φωτοθήκης και η βοήθεια άλλων τέτοιων, με γενικό γνώμονα τη διατήρηση, τη συστηματική μελέτη και έρευνα για τη διάσωση της εθνικής μας ιδιαιτερότητας και ταυτότητας αλλά και ταυτόχρονα την ένταξή μας στο παγκόσμιο γίγνεσθαι.
  • Η εκπόνηση εκπαιδευτικών και επιμορφωτικών προγραμμάτων, η παροχή πληροφοριών αλλά και κάθε δυνατής βοήθειας σε συλλόγους, λέσχες, ενώσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα, φορείς του Δημοσίου και άλλα νομικά πρόσωπα, που ζητούν τη βοήθειά της, κινούμενοι στους ίδιους στόχους.
  • Η διοργάνωση ή συνδιοργάνωση στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, με πλήρη ηθική τεχνική και οικονομική βοήθεια, ομιλιών, προβολών, διαλέξεων, συναντήσεων, συνεδριών, εκθέσεων, καθώς επίσης και η ανάπτυξη κάθε δραστηριότητας για την εξάπλωση της φωτογραφίας και κάθε άλλου μέσου και συστήματος εικόνας (μαγνητική, ηλεκτρονική, πολυμέσων κ.τ.λ.)
  • Η εξασφάλιση με κάθε μέσον σπάνιων υλικών αντικειμένων και φωτογραφικών βιβλίων με ιστορικό, εθνολογικό, λαογραφικό, θρησκευτικό και γενικότερα επιστημονικό ενδιαφέρον.
  • Η συντήρηση και αναπαραγωγή τέτοιων ντοκουμέντων αλλά και η παραγωγή και διάθεση νέων βιβλίων, περιοδικών εκδόσεων, καταλόγων και προγραμμάτων όποιας άλλης μορφής οπτικοακουστικών προγραμμάτων.
  • Η καταγραφή πολιτιστικών φορέων και εταιριών που ασχολούνται με παρεμφερή αντικείμενα και την τεχνολογία των πολυμέσων, η προσπάθεια για συντονισμό, η διεξαγωγή εκστρατείας ευαισθητοποίησης του κοινού και της πολιτείας για το κεφάλαιο τέχνη της φωτογραφίας, η παρέμβαση για τη λεγόμενη πολιτιστική παιδεία, η συγκρότηση διαμεσολαβητικών προγραμμάτων ανάμεσα στον πολιτισμό και τα αγαθά του, με την παιδεία και τους μελλοντικούς αποδέκτες και παραγωγούς έργων τέχνης.
  • Η με κάθε μέσο παρέμβαση στο καλλιτεχνικό «γίγνεσθαι» του χώρου. Η κάθε είδους συμμετοχή στα κέντρα λήψης των αποφάσεων.

Για την πραγμάτωση των παραπάνω σκοπών, που δεν μπορούν να γίνουν κερδοσκοπικοί με κανέναν τρόπο, η εταιρία συγκροτεί μελετητικές, ερευνητικές και εκδοτικές ομάδες και συνεργάζεται με κάθε ελληνικό ή ξένο φορέα που έχει παρεμφερείς στόχους, επιδιώξεις και ενδιαφέροντα για την εξάπλωση και αποδοχή της φωτογραφικής τέχνης.