έκθεση φωτογραφίας στη Γκαλερί Ελένη Κορωναίου
Η Γκαλερί Ελένη Κορωναίου, παρουσιάζει την ομαδική έκθεση "Photography Next Generation", την οποία επιμελείται η γνωστή Αμερικανίδα φωτογράφος Lina Bertucci.
Μια νέα γενιά φωτογράφων που ζουν και εργάζονται στην Αμερική, όπως οι Erik Boker, Anastasia Cazabon, η Alana Celli, ο Ellese Galleta, η Lauren Jack, η Yuta Nukajima, η Kate Stone, η Christina Thurston και η Felicia Wong παρουσιάζουν τα έργα τους μέσα από τα οποία εκφράζονται υπαρξιακές ανησυχίες, θέματα που σχετίζονται με την οικογένεια, την ταυτότητα, την διαδικασία της ενηλικίωσης, το θάνατο, την θρησκεία, την σεξουαλικότητα, την μνήμη και την ιστορία.
Ο Erik Boker στην ενότητα με τίτλο Naturalist’s Handbook: Product Dissections (Part I), 2008 εξερευνα τον ρόλο της τέχνης, της επιστήμης, της ταξινόμησης, των μουσείων και ιδρυμάτων, του καταναλωτή, του προϊόντος και του marketing, καθώς και των σχέσεων μας με φαινομενικά ασήμαντα αντικείμενα και υλικά που μας επηρεάζουν καθημερινά, προκαλώντας ταυτόχρονα μια λεπτή ένταση ανάμεσα στον θάνατο, την υγεία και την υγιεινή.
H Anastasia Cazabon βλέπει τις φωτογραφίες της σαν μικρά μυστικά και κρυμμένα ίχνη σε έναν αόρατο κόσμο φανταστικών χαρακτήρων. Οι εικόνες βασιζόμενες στην παιδική και εφηβική της ηλικία, αναπλάθουν παιδικές φαντασιώσεις και επιχειρούν να μετατρέψουν το εγκόσμιο σε κάτι ακραίο και ασυνήθιστο και να φέρουν σε αντιπαράθεση συναισθήματα όπως ο φόβος και ο κίνδυνος, με συναισθήματα όπως η άνεση και η ασφάλεια.
H Alana Celii εξερευνά στην δουλειά της την έννοια του σπιτιού της που δεν αντιπροσωπεύει μόνο έναν φυσικό χώρο αλλά επίσης μια χρονική στιγμή και μια ανάμνηση. Η κατασκευή του σπιτιού της περιστρέφεται γύρω από τον μύθο της οικογένειας – είναι προσωπικές αναμνήσεις που έχουν δημιουργηθεί από ένα μοντάζ διηγημάτων και από την εστίαση της φωτογράφου σε στιγμιότυπα. Οι αναμνήσεις της προέρχονται από καθημερινά αντικείμενα τα οποία παρά τo συνηθισμένο περιεχόμενό τους λειτουργούν ως απτή μορφή της νοσταλγίας, επιβεβαιώνοντας ότι οι αναμνήσεις της είναι αληθινές.
Ο Elleser Galleta στην επιτραπέζια εγκατάσταση φωτογραφιών και φωτοτυπιών με τίτλο I. & B. (Infuatuation & Biefcake) θίγει θέματα που έχουν να κάνουν με την σεξουαλικότητα και την έλξη του καλλιτέχνη από ετερόφυλους άντρες. Οι φωτοτυπίες υπογραμμίζουν την συνεχή και ενστικτώδη έλξη και νοσταλγία του για τους άντρες που φωτογραφίζει. Ο θεατής καλείται να μοιραστεί αυτό το συναίσθημα της νοσταλγίας χωρίς ανταπόδοση, παίρνοντας μαζί του μία φωτοτυπία.
Οι φωτογραφίες της Lauren Jack με τίτλο In the Age of Plastic αναπαριστούν εποχές της ανθρώπινης ιστορίας. Διερευνώντας διαφορετικές αναπαραστάσεις εικόνων της ιστορίας και ερμηνεύοντας αυτές εκ νέου, η Lauren Jack στοχεύει να δείξει τι ακριβώς σημαίνει να χαρακτηρίζεται κάτι ως εποχή. Με την προσθήκη πλαστικών στοιχείων στην δουλειά της, επιχειρεί να επανερμηνεύσει την ιστορία προβάλλοντας σε αυτήν την σύγχρονη εποχή.
Η Yuta Nakajima στην ενότητα με τίτλο Simply Matters εμπνέεται από αντικείμενα και από χώρους που συχνά παραβλέπονται ή έχουν ξεχαστεί με την πάροδο του χρόνου. Τα αντικείμενα και οι χώροι εμφανίζονται ως μάρτυρες των γεγονότων και των στιγμών που περιγράφουν τις συλλογικές μας εμπειρίες.
H Kate Stone χρησιμοποιεί φωτογραφίες κοινής αρχιτεκτονικής για να κατασκευάσει αφύσικους χώρους που προκαλούν ένα αίσθημα περιέργειας και μια έντονη επιθυμία εξερεύνησης στο εσωτερικό των σπιτιών. Με μια πρώτη ματιά τα δωμάτια και τα κτήρια φαίνονται πραγματικά, με μια πιο προσεκτική εξέταση όμως η προοπτική τους είναι εντελώς αλλοιωμένη και δημιουργεί απίθανες γωνίες και σκιές.
Οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Christina Thurston αποτυπώνουν θέματα υπαρξιακά, την αναζήτηση της ταυτότητας, τη σχέση της με την μορμονική εκκλησία της οποίας είναι μέλος και τη διαρκή αντιπαράθεση με τον θάνατο της μητέρας της. Στις φωτογραφίες της εμφανίζεται η ίδια σε διάφορες καταστάσεις φορώντας τα ρούχα της μητέρας της δημιουργώντας έναν κόσμο φανταστικό που δεν ανήκει ούτε στον παρελθόν ούτε στο μέλλον. Η σχέση των μορμόνων με την οικογένεια, τον γάμο, τις αξίες και την θνησιμότητα αποτελούν κοινό σημείο αναφοράς σε όλη την δουλειά της.
H Felicia Wong εξετάζει στην φωτογραφική σειρά με τίτλο Memento Mori την υπενθύμιση του θανάτου, Δημιούργησε αυτές τις φωτογραφίες για να γιορτάσει την παροδικότητα και όχι για να την καταδικάσει. Το πρότζεκτ της εξετάζει την ανθρώπινη θνησιμότητα αλλά και την θνησιμότητα της παραδοσιακής φωτογραφίας.
Στην έκθεση συμμετέχουν οι: Erik Boker, Anastasia Cazabon, Alana Celii, Elleser Galleta, Lauren Jack, Yuta Nakajima, Kate Stone, Christina Thurston, Felicia Wong.