έκθεση φωτογραφίας του Christian Rupp στο Χώρο Τέχνης Cheapart
Κρίνοντας από την αύξηση του πληθυσμού τους τις τελευταίες δεκαετίες, φαίνεται να είναι οι πιο επιτυχημένοι κάτοικοι ενός παγκοσμιοποιημένου κόσμου. Η αισθητική μη-αισθητική τους βρίσκεται σχεδόν σε όλους τους χώρους όπου η διασκέδαση ή διακοπές καταναλώνονται με χαμηλό προϋπολογισμό. Πρόκειται για τις συνήθως άσπρες πλαστικές καρέκλες - γνωστές και ώς «καρέκλες του γύφτου» από τον τρόπο διανομής τους.
Από την εφεύρεσή τους το 1967 οι «μονομπλόκ» καρέκλες έχουν διαδοθεί στον πλανήτη μας, ίσως ξεπερνώντας σε αριθμό το ανθρώπινο είδος που τις επινόησε. Οφείλουν την άνοδό τους στη φθηνή τους τιμή. Ξεκινώντας τη ζωή τους σαν εκμαγεία αλουμινίου σε μονάδες παραγωγής κυρίως στην Ασία, διανέμονται μέσω πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προς όλες τις κατευθύνσεις. Στο τέλος της ως επί το πλείστον σύντομης ζωής τους αποσυντίθενται σε κομμάτια, καταρρέουν από τις δυνάμεις της φύσης, της χρήσης, κατάχρησης και τελικά καταλήγουν με τη μορφή κόκκου σε χώρους υγειονομικής ταφής ή σε κάποια από τις δίνες σκουπιδιών στους ωκεανούς. Η άσπρη πλαστική καρέκλα δεν είναι φτιαγμένη για να ζήσει, είναι φθηνή για να αντικατασταθεί - η επόμενη γενιά της, περιμένει στις αποθήκες...
Η σειρά "Invasion" ξεκίνησε με την Openart Residency στην Εύβοια το καλοκαίρι του 2008. Λευκές μονομπλόκ πλαστικές καρέκλες συλλέχθηκαν στον χώρο όπου βρέθηκαν, και στη γύρω περιοχή. Παράξενες φωτογραφίες τις αποτυπώνουν σε σειρές, στο κέντρο μιάς περιοχής που μοιάζει με εγκαταλελειμμένη εκτάση ή, μη-χώρος. Σαν ηθοποιοι μιας παράλογης mise-en-scene, φαίνεται να ζωντανεύουν και να παίρνουν την μορφή ενός βουβού στρατού...
CHRISTIAN RUPP
Σπούδασε στη Βιέννη: Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Τεχνών, Φυσικής στο Πολυτεχνείο, Διεπιστημονικές Σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης. Ζεί και εργάζεται στην Βιέννη, Αυστρία.