Στη ζωτικότητα της ύλης

φωτογραφία έκθεσης
· Εκθέσεις · Αθήνα // Δημοσίευση: 13 Οκτ 2012

έκθεση της Σόνιας Σαρκισιάν στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2012

Στο πλαίσιο του κεντρικού εκθεσιακού προγράμματος του Athens Photo Festival 2012, εγκαινιάζονται τη Δευτέρα 15 Οκτωβρίου, η έκθεση της Σόνιας Σαρκισιάν με τίτλο «Στη Ζωτικότητα της ύλης».

Το project αναδύεται μέσα από τις οπτικές εξερευνήσεις του σύγχρονου περιηγητή. Ιδωμένο σε μεγάλα τμήματα του αστικού περιβάλλοντος, το μεμβρανώδες ύφασμα μεταμορφώνει την αντιληπτική εικόνα της πόλης. Δεν διακρίνεται πλέον ως δομικό υλικό, αλλά ως ένα μεταβατικό αντικείμενο, σαν μια διεπαφή μεταξύ ιδιωτικής και δημόσιας σφαίρας, τέχνης και πρακτικής.

Οι ρυθμοί που παράγουν οι κάτοικοι και η πόλη συγχέονται καθώς δείχνουν να ενοποιούνται προς μία γλυπτική κινητικότητα. Η μεμβράνη μέσα από την κίνηση και την προσδοκία δίνει πνοή, επιτρέποντας έτσι έναν συνεχή μετασχηματισμό. Η ζωντανή της μορφή δηλώνει την δύναμη της λογικής του οραματισμού και του βλέμματος ως τρόπου θέασης. Η νέα αισθητική που εισάγει χαρακτηρίζεται από την αισθητική του εφήμερου.

Το Textile Design και η αρχιτεκτονική συγκεράζονται με την κοινωνική πρακτική και την τέχνη. Ως αποτέλεσμα, οδηγούμαστε στην υπέρβαση της αισθητικής αυτονομίας, επιτρέποντας έτσι την αντικατάσταση δημοφιλών υλικών και σχημάτων με πειραματικές μορφικές εκλεπτύνσεις. Μέσα από τη δουλειά της η Σόνια Σαρκισιάν, διερευνά την σημασία της έννοιας της «οπτικής γωνίας», the point-of-view, της κανονιστικής της διαστασης και της ενσωματωμένης σε αυτήν αίσθησης της του χωρου και του χρονου.

Συνδέει την έννοια της μεμβράνης με εκείνη του χειρονομιακού χώρου, gestural space, «ενός χώρου ο οποίος δεσμεύει το πραγματικό και προτείνει το δυνητικό», όπως το θέτει ο H. Lefebvre στο έργο του The Production of Space. Ως εκ τούτου, δημιουργείται το εννοιολογικό πλαίσιο πάνω στο οποίο αντικατροπτίζει την εμπειρία της σε σχέση με τον άμεσα βιωμένο χώρο και τον χώρο που η φαντασία επιδιώκει να δημιουργησει εκ νέου.

Μέσα από αυτές τις έννοιες, εξετάζει τις διαχωρικές στρατηγικές της αναπαράστασης και της δημιουργίας. Τι συμβαίνει όταν οι οπτικές, οι υλικές και οι συντακτικές ιδιότητες επανεξετάζονται εντός ενός διαφορετικού πλαισίου; Κάτω υπό ποιές συνθήκες αναδύεται η έννοια της ζωτικότητας της ύλης και ποιά η σχέση της με την έννοια της χειρονομίας;