Το ζωντανό είναι εκείνο που μεταβάλλεται

αφίσα έκθεσης
· Εκθέσεις · Αθήνα // Δημοσίευση: 31 Οκτ 2012

έκθεση της κολεκτίβας Zmâla στη γκαλερί M55 projects

Στα πλαίσια της 3ης διοργάνωσης του φεστιβάλ φωτορεπορτάζ της Αθήνας "Visa pour l’image Αθήνα" η Γκαλερί M55 φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας της κολεκτίβας Zmâla: «Το ζωντανό είναι εκείνο που μεταβάλλεται».

Το Zmâla, είναι ένα σύγχρονο ανεξάρτητο περιοδικό που εστιάζει στη σύγχρονη φωτογραφία και ειδικότερα σε συλλογικά έργα διεθνών φωτογράφων. Σκοπός του είναι να προβάλει την παγκόσμια ποικιλομορφία. Κάθε χρόνο τα δημοσιευμένα έργα αναδεικνύουν την ενέργεια της δημιουργίας και τη μοναδικότητα της φωτογραφικής λήψης. Σε αυτόν τον μεταβατικό αιώνα, ο κόσμος μας χαρακτηρίζεται από πολυπλοκότητα. Οι φωτογράφοι με την μαρτυρία τους μας προσφέρουν την ευκαιρία να κατανοήσουμε την αλήθεια από πολλαπλές οπτικές γωνίες.

Mέσα από 5 διαφορετικά θέματα η συγκεκριμένη έκθεση επιχειρεί να προβάλει διαφορετικά στυλ, τόσο σε ό, τι αφορά την τεχνική όσο και την καλλιτεχνική πλευρά. Ωστόσο, το καθένα από αυτά παραμένει προσηλωμένο στον στόχο του.

CuraLocura - StéphaneMoiroux (από τον Hans Lucas - Γαλλία) σε συνεργασία με τον καλλιτέχνη artist Paolo Del AguilaSajami.
Προβάλλοντας το αόρατο: πως αντιλαμβάνονται τη σχιζοφρένεια οι σαμάνοι του Αμαζονίου? Πως αντιμετωπίζει το Περού την «τρέλα»?

Για τη Ζμάλα, αυτή η βουτιά μακράν της δυτικής οπτικής συνιστά από μόνη της ένα μανιφέστο: θέμα σπάνιο, η Cura Locura καταδεικνύει ότι σε αυτή τή χρονική διασταύρωση μέσων, τεχνικής, γνώσης και κοσμικών αναπαραστάσεων, τα μέσα δημιουργίας δεν υπήρξαν ποτέ άλλοτε τόσο ποικίλα όσο αφορά στους τρόπους έκφρασης.

Το νέφος του πυρετού του Guano Fever - Ernesto Benavides (από το Supay Fotos - Περού).
Μια έρευνα σχετικά με τις επιπτώσεις που έχει για τους εργαζόμενους, ο καθαρισμός των περιττωμάτων θαλασσοπουλιών, κατά τη διάρκεια της μέρας, σε ένα νησί του Περού. Αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα μεμονωμένο γεγονός φαντάζει σαν καθρέφτης της παγκοσμιοποίησης, της εξαφάνισης της βιοποικιλότητας και των φυσικών πόρων.

Αποκορεσμένες εικόνες, σκηνές μόχθου μιας άλλης εποχής: εξερευνώντας αυτή τη συγκεκριμένη κατάσταση, ο Ernesto Benavides μας παρουσιάζει μερικά από τα καίρια ζητήματα της σύγχρονης εποχής. Καλώς ήλθατε στον κόσμο όπου το μικρό γίνεται μεγάλο και το μακριά είναι κοντά.

Avec la police belge (με τη Βελγική αστυνομία) - Sébastion Van Malleghem (από το Caravane - Belgium).
Ασυνήθιστα πορτρέτα οργάνων της τάξης. Ενάντια στις προκαταλήψεις, αυτές οι εικόνες δείχνουν άντρες και γυναίκες εν ώρα υπηρεσίας: εποπτεύοντας την ασφάλεια των συμπολιτών τους αλλά επίσης, συχνότερα από ό, τι θα φανταζόταν κανείς, αναλαμβάνοντας κοινωνικό έργο. Αυτή η προσέγγιση φανερώνει τόσο τη στενή σχέση των αστυνομικών με τον κόσμο της νύχτας, όσο και τα πενιχρά μέσα που διαθέτει η αστυνομία σε μια χώρα που δεν υπάρχει κυβέρνηση για διάστημα μεγαλύτερο τους ενός χρόνου.

La borda, le pari de l’ouverture – Sub.Coop (Αργεντινή).
Αυτή η έκθεση διερευνά τη λεπτή γραμμή που διαχωρίζει την « κανονικότητα » και την « τρέλα ». Στο νοσοκομείο La Borda στο Μπουένος Άιρες, έχουν δημιουργηθεί πολλές ομάδες εργασίας αποτελούμενες από εγκλείστους που βρίσκονται στη διαδικασία επανένταξης. Παρακολουθώντας ορισμένους από αυτούς τους χώρους θεραπείας, όπως το ράδιο La Colifata, το οποίο λειτουργεί από τους ίδιους τους ασθενείς, οι φωτογράφοι μας παρουσιάζουν μια διαφορετική ματιά της ψυχιατρικής χρησιμοποιώντας μια προβληματική για το σύνολο της κοινωνίας. Φέρνοντας κοντά αυτούς τους δύο κόσμους, η La Borda, προσφέρει νέες προσεγγίσεις τόσο για τη θεραπεία των εγκλείστων όσο και για τους ανθρώπους που βρίσκονται «έξω». Ένα έργο εξαιρετικά σημαντικό για την Zmâla.

Je suis Winnie l'Ourson (Είμαι ο Winnie το αρκουδάκι) - Benjamin Bechet (από την Οδέσσα - Γαλλία).
Αυτό το έργο, παρά την φαινομενικά αστεία του πλευρά, αποτελεί στην ουσία μια καταγγελία. Χρησιμοποιώντας ηθοποιούς, ο Benjamin Bechet δομεί εικόνες του σύγχρονου κόσμου προκειμένου να κτίσει αναπαραστάσεις και να αντιμετωπίσει τη θεώρησή μας πάνω στο Διαφορετικό. Καταγγέλλει το στίγμα, την περιθωριοποίηση ή την αβεβαιότητα. Μια δραματουργία που αποκαλύπτει τους καλολαδωμένους μηχανισμούς της κοινωνίας μας που αναπαράγει τον αποκλεισμό και τη βία. Ένας διαφορετικός τρόπος ενημέρωσης, στο σταυροδρόμι της τέχνης και του φωτορεπορτάζ.

Πέντε οπτικές που αντανακλούν έναν κόσμο πολλαπλών ερωτηματικών σε αέναη κίνηση.
Zmâla, l’oeil curieux.

Η έκθεση είναι χορηγία του φεστιβάλ Zoom– Saguenay, Κεμπέκ, Καναδάς.
Με την ευγενική υποστήριξη του OFQJ – Γαλλία.