παρουσίαση του βιβλίου του Ilan Manouach στο πλαίσιο του προγράμματος Atopos BlahBlahBlah
To Atopos BlahBlahBlah, υπό την επιμέλεια του Βασίλη Ζηδιανάκη, αποτελεί μια σειρά από τακτικές συναντήσεις στον χώρο της Atopos cvc, με έναυσμα την έρευνα γύρω από την έκδοση του οργανισμού με τίτλο UNLOCKED. Ένα βιβλίο που επιχειρεί να «ξεκλειδώσει» την απεικόνιση του Γυμνού Σώματος στη μετα-φωτογραφική, ψηφιακή εποχή.
Στο πλαίσιο του προγράμματος Atopos BlahBlahBlah o Ilan Manouach θα παρουσιάσει το βιβλίο του Harvested, μια ανθολογία επιμελημένη από εξωτερικούς μικροεργάτες, με responders στην παρουσίαση τους Θεόδωρο Χιώτη και David Bergé. Η έκδοση αποτελείται από στιγμιότυπα που επιλέχτηκαν από μια αρχική συλλογή χιλιάδων πορνογραφικών βίντεο που συγκομίστηκαν βάσει πρωτοκόλλου διαμοιρασμού αρχείων σε έναν dedicated server, και στην οποία έγινε επεξεργασία μέσα από μια ενορχηστρωμένη σειρά προγραμματισμένων αλγορίθμων, scripts και συντονισμένης task-based συλλογικής νοημοσύνης. Συγκεκριμένα από τα βίντεο επιλέχτηκαν τα πρώτα δέκα μόνο λεπτά της δράσης τα οποία τεμαχίστηκαν, αποθηκεύοντας το περιεχόμενο τους, σε δεκάδες χιλιάδες στιγμιότυπα οθόνης χαμηλής ανάλυσης. Στην συνέχεια, η συλλογή αυτή υποβλήθηκε σε υπηρεσίες crowdsourcing που συντονίζουν την ανθρώπινη εργασία για δουλειές που δεν μπορούν να φέρουν ακόμα σε πέρας οι υπολογιστές. Έγινε ανάθεση, λοιπόν, σε μια επιλεγμένη ομάδα μικροεργατών να φιλτράρει την συλλογή αυτή σύμφωνα με μια συνειδητά ασαφή οδηγία: ως προς το εάν οι εικόνες εμφανίζουν ή όχι σύγχρονη τέχνη.
Το Harvested φέρνει στην επιφάνεια πεντακόσια έργα τέχνης βγαλμένα μέσα από νοικοκυριά, γκαρσονιέρες, ενοικιαζόμενα δωμάτια, στούντιο γυρισμάτων και άλλες ετεροτοπίες της βιομηχανίας του πορνό. Μέσα από το υλικό αυτό στόχος είναι να τονιστούν η ανάγκη για μια ιστορία τέχνης που δίνει βάρος στο συγκείμενο και αφορά αποκλειστικά την βιομηχανία του Χ, αλλά και η σημασία της περιφερειακής όρασης με γνώμονα τις σκοποφιλικές πρακτικές. Παρόλο που πίνακες τύπου ΙΚΕΑ απαρτίζουν τη συντριπτική πλειοψηφία της ανθολογίας, μπορεί κάνεις να βρει έργα από μοντέρνους καλλιτέχνες, όπως μια απομίμηση του Fernand Leger, έναν άγνωστο πίνακα του Joan Miro, το Castle and Sun του Paul Klee, καθώς και σύγχρονα έργα όπως το Quote, 1964 του Robert Rauschenberg, μια σειρά έργων του Mark Rothko, το School of Fontainebleau του Cy Twombly και μερικές κακοφτιαγμένες ρεπλίκες του Frank Stella και του Lucio Fontana μεταξύ άλλων.
*Η έκδοση Harvested του Ilan Manouach (500 σελίδες, hardbound, CMYK, 165mm x 150mm) θα διατίθεται στην τιμή των 29 ευρώ.
Στο κτίριο της Atopos cvc θα παρουσιάζεται, παράλληλα, η νέα έκθεση του οργανισμού, Occupy Atopos #The_Dreamer που ολοκληρώνεται στις 24 Ιουνίου.
Ο Ilan Manouach γεννήθηκε στην Αθήνα το 1980 και είναι ένας πολυσχιδής καλλιτέχνης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στα εννοιολογικά κόμικς. Δραστηριοποιείται ως εκδότης και επαγγελματίας μουσικός και διαθέτει BFA από το L'Ecole Supérieure des Arts, στις Βρυξέλλες. Αυτή την περίοδο παρακολουθεί το MA Program του Dutch Art Institute της Ολλανδίας. Από το 2003 έχει δημοσιεύσει δεκάδες βιβλία μέσω ενός μικρού, ανεξάρτητου εκδοτικού οίκου με έδρα τις Βρυξέλλες. Έχει επιμεληθεί τέσσερις ανθολογίες με έργα και συμμετοχές καλλιτεχνών, κριτικών, δικηγόρων και άλλων επαγγελματιών από τον χώρο του βιβλίου και των εκδόσεων. O Ilan Manouach συμμετέχει και στο Slaves to Atopos #15 Self Publish Be Happy, που δημιουργήθηκε με αφορμή το workshop των SPBH από το Λονδίνο στην Atopos cvc τον Απρίλιο του 2016.
O David Bergé ασχολείται με τη φωτογραφία με μια μέθοδο μη αρχειακής καταγραφής, σχεδόν άυλη. Στο έργο του πρωταγωνιστεί η σωματικότητα του αστικού χώρου, το δομημένο περιβάλλον και η αλλαγή συνόρων. Παράλληλα, η πρακτική του φέρνει στο προσκήνιο μια σειρά έργων και formats που δεν σχετίζονται με το αντικείμενο, όπως βωβά Walk Pieces καθώς και durational photo installations και slideshows. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί σε διάφορα διεθνή κέντρα τέχνης, συμπεριλαμβανομένων των CAC, Vilnius (2015), NETWERK Center for Contemporary Art, Aalst (2012, 2015), SALT, Istanbul (2011), Maison Particulière, Brussels (2014), Goethe Institution New Delhi (2011), The Body Arts Laboratory Gallery, Tokyo (2012), TanzQuartier Wien, Vienna (2010), Kunsthaus Muerz, Muerzzuschlag, (2012) και Extra-City kunsthal, Antwerp (2015).
Ο Θεόδωρος Χιώτης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1977 και είναι ποιητής και θεωρητικός της λογοτεχνίας. Σπούδασε κλασική φιλολογία και είναι υποψήφιος διδάκτορας νεοελληνικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Έχει δημοσιεύσει κριτικά κείμενα και κεφάλαια ακαδημαϊκού ενδιαφέροντος σε συλλογικούς τόμους. Σήμερα εργάζεται ως υπεύθυνος του Αρχείου Καβάφη στο Ίδρυμα Ωνάση. Ποιήματά του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά στην Ελλάδα, Αγγλία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Σουηδία και Κροατία. Το 2015 μετέφρασε στα αγγλικά και επιμελήθηκε τη συλλογική έκδοση με έργα νέων Ελλήνων ποιητών, "Futures: Poetry of the Greek Crisis", που κυκλοφόρησε στην Αγγλία από τον εκδοτικό οίκο Penned in the Margins.