κυκλοφόρησε ο κατάλογος της ομώνυμης έκθεσης από το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
«Πριν από είκοσι πέντε χρόνια ο Αβραάμ Παυλίδης ξεκίνησε να φωτογραφίζει εσωτερικούς χώρους, αθέατους μικρόκοσμους από τα σωθικά της ελληνικής επαρχίας. Η διεισδυτική ματιά του ανθολογήθηκε στο λεύκωμα Εστίες παράδοσης (2004). Στο Τελευταίο βλέμμα (2010) επέμεινε στη θεματική της εγκατάλειψης, ως ευλαβής προσκυνητής των ερειπίων που αφήνουν πίσω τους η ζωή που σβήνει και η νεωτερικότητα που ελαύνει. Το έργο του συνιστά καίρια πραγματεία για την απογύμνωση από έναν κόσμο λαϊκό, χειροποίητο, ανώνυμο, ο οποίος –χωρίς να αγνοούνται οι στρεβλώσεις και τα αόρατα δεσμά των μικρών κοινοτήτων- διέθετε τουλάχιστον την αυθεντικότητα της αναγκαιότητας. Σε μια εποχή που η γυαλιστερή θωριά του διαρκώς καινούριου θάμπωνε το βλέμμα, ο Παυλίδης ανίχνευε έρημες κατοικίες και καφενέδες σ’ όλη την επικράτεια. Μετά το 2010 και ενώ η χώρα είχε εισέλθει απότομα στα άπατα νερά της κρίσης, στράφηκε σε παρατημένες εγκαταστάσεις της βιομηχανικής κοινωνίας, που παρήγε μαζικά προϊόντα και συμπεριφορές, όπως εργοστάσια, στρατόπεδα, ξενοδοχεία, ψυχιατρεία…».
Ηρακλής Παπαϊωάννου
(από τον κατάλογο)
Κατάλογος έκθεσης
Κείμενο: Ηρακλής Παπαϊωάννου
Θεσσαλονίκη, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης 2017
Σελ. 113, με έγχρωμες εικόνες
Διαστάσεις: 25 x 23 εκ.
Δίγλωσση έκδοση: ελληνικά, αγγλικά
ISBN 978-960-250-686-8
Τιμή 20,00 €