ανοιχτή ομιλία με ψηφιακή προβολή από τον Michael Ackerman
Η φωτογραφική ομάδα ART/IF/ACT (αστική μη κερδοσκοπική εταιρία), στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεών της και με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους δημιουργικής παρουσίας στο χώρο της φωτογραφίας και των οπτικών τεχνών, παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον αμερικανό φωτογράφο και μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου Agence Vu, Michael Ackerman.
Ο Michael Ackerman θα πραγματοποιήσει ανοιχτή ομιλία με ψηφιακή προβολή, η οποία θα φιλοξενηθεί στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη (κτήριο οδού Πειραιώς 138, Γκάζι) στην Αθήνα.
Θα παρουσιαστεί ένα μεγάλο μέρος του έργου του καλλιτέχνη μέσω ψηφιακής προβολής και στη συνέχεια θα δοθεί η ευκαιρία στο κοινό να γνωρίσει από κοντά την προσωπική μαρτυρία και προσέγγιση του Μichael Ackerman.
Όλη η διεξαγωγή της ομιλίας θα γίνει στην αγγλική γλώσσα, ενώ θα υπάρξει ταυτόχρονη ελληνική μετάφραση.
Ημερομηνία διεξαγωγής ομιλίας: Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011, ώρα 19:00
Τόπος διεξαγωγής: Αμφιθέατρο Μουσείου Μπενάκη - Κτήριο οδού Πειραιώς 138
Συντονισμός: Νατάσσα Χριστιά
Είσοδος Ελεύθερη
Οργάνωση παραγωγής: ART/IF/ACT
«Με ενδιαφέρει το τυχαίο ως συνθήκη στη φωτογραφία και στη ζωή μου... Πιστεύω σε αυτό… Είναι ο μόνος τρόπος να αντισταθώ στην πληροφορία και να εμβαθύνω στο σύμπαν της διαίσθησής μου...Το τυχαίο προέρχεται από το φόβο… Όταν παραβιάζω το φόβο και τολμώ να παίξω με αυτόν θέτοντας νέα όρια, τότε αισθάνομαι ζωντανός. Θέλω να μιλήσω για τη ζωή με την εικόνα μου... Πρέπει να απογυμνωθώ, να συνθέσω από την αρχή το νέο μου πρόσωπο, απαλλαγμένο από κάθε είδους μνήμη και ταυτότητα. Για μένα, η φωτογραφία είναι συνώνυμη με την εξαφάνιση. Είναι μία μηδενιστική απόδοση της πραγματικότητας».
Michael Ackerman
Ο Michael Ackerman είναι Aμερικανός φωτογράφος, γεννημένος το 1967 στο Τελ Αβίβ και εκπροσωπείται από το πρακτορείο VU.
Aπό την πρώτη του έκθεση το 1999 ο Michael Ackerman εντυπωσίασε με την νέα ριζοσπαστική και μοναδική του προσέγγιση.
Η δουλειά του στο Βαρανάσι με τίτλο “End Time City” (εκδόσεις Delpire) αποφεύγει κάθε είδους εξωτισμό ή προσπάθεια περιγραφής της πραγματικότητας, διερευνώντας το δίπτυχο χρόνος-θάνατος με μία ελεύθερη προσέγγιση, κυρίως μέσα απ' τη χρήση της «πανοραμικής» απόστασης.
Το 2001 δημοσιεύει τη δεύτερη εκδοτική του δουλειά με τίτλο “Fiction” (εκδόσεις Delpire), όπου αινιγματικές, κοκκώδεις εικόνες αντανακλούν τον προσωπικό του κόσμο και μεταφέρουν την αγωνία και την αμφιβολία των αναζητήσεών του.
To 2010, πάλι από τις εκδόσεις Delpire, παρουσιάζει το βιβλίο “Half Life”. Εδώ ο Ackerman κατασκευάζει ένα ολόκληρο σύστημα από αναφορές και αντηχήσεις μνήμης, υπογραμμίζοντας μιά αρχέγονη ερήμωση.
Το 1998 κέρδισε το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου νέου φωτογράφου στο International Centrer of Photography της Νέας Υόρκης και το 1999 το Prix Nadar για τη δουλειά του στο End Time City.