τρεις εκθέσεις στη Γκαλερί Λόλα Νικολάου στο πλαίσιο της PhotoBiennale 2010”
Άρις Γεωργίου «Δεσμώτες του Λούβρου» - Χρύσα Νικολέρη "Diaries2" - Ingo Dünnebier “Contemplation”, φωτογραφία.
Tρεις εκθέσεις παρουσιάζει η Γκαλερί Λόλα Νικολάου στο πλαίσιο της PhotoBiennale 2010, στην ενότητα «Οι Γκαλερί προτείνουν».
-Άρις Γεωργίου. Δεσμώτες του Λούβρου. Τέσσερα δίπτυχα με τους μπρούτζινους σκλάβους του Pierre Francqueville (1548-1615) που βρίσκονται στο Μουσείο του Λούβρου παρουσιάζει ο Άρις Γεωργίου. Όπως λέει χαρακτηριστικά ο Eric Auzoux: «Οι φιγούρες βρήκαν στο Λούβρο τον οικείο τους χώρο, οι κορμοί καταδικάστηκαν να ζουν εκεί φυλακισμένοι. Οι τελευταίοι συνελήφθησαν από τον φακό ενός φωτογράφου που θα μπορούσε να δουλεύει για λογαριασμό του τμήματος ηθών, οι πρώτες είναι το δημιούργημα του Άρι ο οποίος καθηλώνει τις στιγμές ελευθερίας και μόνον αυτές».
Άρις Γεωργίου
Γεννήθηκε το 1951 στη Θεσσαλονίκη. Μετά από σπουδές στο Μονπελιέ της Γαλλίας επέστρεψε το 1978 στη Θεσσαλονίκη, όπου έκτοτε εργάζεται ως αρχιτέκτων. Έχει στο ενεργητικό του πολυάριθμες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας, όπως και πλήθος εκδόσεων - κυρίως φωτογραφίας. Τον Φεβρουάριο του 1988 υπήρξε ο εμπνευστής και διοργανωτής της Φωτογραφικής Συγκυρίας, του ετήσιου διεθνούς φεστιβάλ φωτογραφίας στη Θεσσαλονίκη. Το 1995 υπήρξε μέλος της Ομάδας Εργασίας του Υπουργείου Πολιτισμού για την εκπόνηση Εθνικής Πολιτικής για την Καλλιτεχνική Φωτογραφία και το 1996 εξελέγη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Μακεδονικού Κέντρου Σύγχρονης Τέχνης. Ως συνεργάτης του καλλιτεχνικού και λογοτεχνικού περιοδικού Εντευκτήριο εγκαινίασε το ειδικό ένθετο για τη φωτογραφία, με τίτλο Camera Obscura. Το διάστημα 1998-2002 διετέλεσε διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης. http://arisgeorgiou.gr/
-Χρύσα Νικολέρη. Diaries2. Τα έργα της δημιουργού αποτελούν συνέχεια της δουλειάς που παρουσίασε δύο χρόνια πριν, επίσης στο πλαίσιο της PhotoBiennale. Πρωτογενές υλικό είναι οι Polaroids, οι οποίες στη συνέχεια σκανάρονται και έπειτα εκτυπώνονται σε φωτογραφικό χαρτί. Όπως αναφέρει η ιστορικός τέχνης Λία Γυιόκα: «Οι εικόνες της δεν απαθανατίζουν, ούτε καταγράφουν. Αυτές οι εικόνες νοσταλγούν. Νοσταλγούν όχι τόσο την αναλογική instant τεχνική, όσο τη συγκεντρωμένη περιπλάνηση σε οικεία ή άγνωστα μέρη, τη μοιρασμένη αίσθηση χαράς και ηρεμίας που έχει κανείς προχωρώντας και αναζητώντας συνειδητά να απομονώσει και να διαφυλάξει κάτι όμορφο- ή έστω τη δυνατότητα να το φαντάζεται».
Χρύσα Νικολέρη
Σπούδασε φωτογραφία στην Bayerisches Staatslehranstalt fuer Photography στο Μόναχο. Συνεργάζεται ως freelance φωτογράφος με ελληνικά και ξένα περιοδικά. Έχει πραγματοποιήσει ατομικές εκθέσεις και συμμετείχε σε ομαδικές. Έργα της βρίσκονται σε μόνιμες συλλογές, όπως αυτές του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, της Τράπεζας UBS, του ΕΒΕΘ κ.ά. www.nikoleri.gr
-Ingo Dünnebier. “Contemplation”, φωτογραφία. Η ενότητα “Contemplation” αποτελείται από σειρά φωτογραφιών της συμβολής δυο κτιρίων, της Neue Nationalgalerie, τον αποκαλούμενο «ναό του φωτός και του γυαλιού» του Ludwig Mies van der Rohe, και της εκκλησίας του Αγ. Ματθαίου στο κέντρο του Βερολίνου. Πρόκειται για μια μελέτη της μαγείας του φωτός και της αρχιτεκτονικής, ή απλά την ανακουφιστική εμπειρία της εργασίας με στοχαστική διάθεση, ή διάθεση περισυλλογής και χωρίς ιδιαίτερο concept, η οποία μάλλον δεν θα είχε πραγματοποιηθεί αν η Neue Nationalgalerie ήταν ανοικτή τη στιγμή της επίσκεψης του φωτογράφου.
Ingo Dünnebier
Γεννήθηκε στην Ιένα της Γερμανίας και μεγάλωσε στο Κάσσελ. Σπούδασε Φωτογραφία και Οπτικοακουστικά μέσα στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών της Κολωνίας. Το 1987 ήρθε στη Θεσσαλονίκη, όπου ζει και εργάζεται. Έργα του βρίσκονται στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, στο Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και σε ιδιωτικές συλλογές. Πραγματοποίησε τις ατομικές εκθέσεις Αποτυπώματα (Μύλος, Θεσσαλονίκη, 1994) και Στο Tραπέζι (Αίθουσα Τέχνης FOKA,Θεσσαλονίκη, 1999), ενώ συμμετείχε σε πλήθος ομαδικών εκθέσεων.
Εγκαίνια έκθεσης: Τρίτη 13 Απριλίου 2010, 19:00-23:00