έκθεση φωτογραφίας του Eric Emo στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Μια έκθεση που διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο Rodin και το Μουσείο Bourdelle, με την υποστήριξη των Γαλλικών Ινστιτούτων Θεσσαλονίκης και Σλοβενίας.
Μέσα από τη συλλογή πενήντα φωτογραφιών γλυπτών του Auguste Rodin και του Antoine Bourdelle, ο φωτογράφος Eric Emo μας προσφέρει μια φρέσκια ματιά στο έργο των δύο μεγάλων Γάλλων καλλιτεχνών.
Αυτή η περιοδεύουσα έκθεση, η οποία πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το μουσείο Rodin στο Παρίσι, θα περάσει από τη Σλοβενία στην Ελλάδα, τη Σερβία και την Αυστρία και θα παρουσιασθεί και πάλι, τον ερχόμενο Μάιο, στην πόλη Μάριμπορ, την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης κατά το 2012.
«Μπροστά από τον φακό του Eric Emo ανακαλύπτουμε θησαυρούς που κρύβονται στην αθέατη όψη των αριστουργημάτων των μεγάλων δημιουργών, Rodin και Bourdelle. Μας αγγίζουν μερικές φορές το ίδιο έντονα ή και περισσότερο από τις γνωστές όψεις των γλυπτών των δυο καλλιτεχνών. Τα αριστουργήματά τους, το ξέραμε, δεν σταμάτησαν τον διάλογο με τη μεγάλη κλασική γλυπτική, για να αποκαταστήσουν τη δύναμή της που απειλούσε ο ακαδημαϊσμός. Κανείς δεν είχε σκεφτεί, πριν από τον Eric Emo, πως η αθέατη όψη θα μας παρέπεμπε σε άλλες δυνάμεις που κρύβονται πίσω από τον κλασικισμό: χάρη στην παρουσία αυτών των φωτογραφιών ανάμεσα σε έργα του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, αναπτύσσεται ένας άλλος διάλογος μεταξύ της Ελλάδας της καταγωγής μας και την προέλευση της νεωτερικότητας. Τώρα πλέον κοιτάζουμε διαφορετικά αυτά τα αρχαία αντικείμενα, τα οποία αποκτούν μια διαφορετική υφή τόπου, βίας και παραξενιάς. Την άλλη όψη των θεών.»
Κριστιάν Τιμονιέ
Γενικός Πρόξενος Γαλλίας
Διευθυντής του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης
«Στο πλαίσιο μιας εργασίας που μου ανέθεσε το μουσείο Rodin, χρειάστηκε να κοιτάξω τα μπρούτζινα γλυπτά με τρόπο αντισυμβατικό. Μέσω της εργασίας αυτής, επρόκειτο να φωτογραφίσω τα γραπτά κείμενα που βρίσκονται επάνω στα γλυπτά ή στην περιφέρειά τους. Κατά την επεξεργασία των έργων, ανακάλυψα την αθέατη πλευρά τους. Όταν κοιτάζουμε ένα γλυπτό που αναπαριστάνει ένα πρόσωπο, δεν θεωρούμε ενδιαφέρον το να κοιτάξουμε την κρυφή όψη του. Κοιτάζουμε αυτό που μας προτείνεται, αυτό που αναγνωρίζουμε. Η αθέατη πλευρά, αυτή η κρυφή όψη με γοήτευσε. Σιγά σιγά, δημιούργησα ένα αρχείο αυτών των εσωτερικών όψεων. Σε αυτούς τους όγκους, που είναι σαν τα αρνητικά των γλυπτών, βρίσκεται η ουσία της ύλης, η πραγματικότητα αυτού που βλέπουμε, το ενδόμυχο της δημιουργίας. Οι κοιλότητες, τα εξογκώματα, το χρώμα του χαλκού, εμφανίζουν άλλα πρόσωπα. [….]
Πολύ σύντομα, αφού ολοκλήρωσα την εργασία αυτή, ανακάλυψα το έργο του Bourdelle. Γνωρίζοντας τη σχέση που συνέδεε τα δύο αυτά άτομα, θέλησα να κάνω μια εργασία με το ίδιο πνεύμα πάνω στα γλυπτά του και τα γύψινα εκμαγεία: το ίδιο θέμα, αλλά αυτή τη φορά χρησιμοποιώντας το χρώμα, δουλεύοντας σε άλλη χρονική περίοδο. […] Τα σχήματα των γύψινων είναι αφηρημένα. Τα κοιτάζει κανείς σαν σύγχρονα γλυπτά. Τα γύψινα αυτά είναι αυτόνομα, τα έγκατά τους είναι στείρα, υπάρχουν τώρα μέσω της πλαστικής τους πραγματικότητας.»
Eric Emo
Εγκαίνια: Δευτέρα 12 Μαρτίου, ώρα 19:00, Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Χειμερινό ωράριο:
από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου
Δευτέρα 10:30 έως 17:00
Τρίτη - Κυριακή: 08:30 - 15:00
Θερινό ωράριο:
από 1 Απριλίου έως 31 Οκτωβρίου
Δευτέρα 13:30 έως 20:00
Τρίτη - Σάββατο: 08:00 - 20:00
Κυριακή: 8:00 - 20:00