Χρόνος / Zaman / Στιγμές από την Τουρκία

φωτογραφία έκθεσης
· Εκθέσεις · Θεσσαλονίκη // Δημοσίευση: 01 Σεπ 2012

έκθεση φωτογραφίας στο Μ.Φ.Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο της PhotoΒiennale

Το Μουσείο Φωτογραφίας και ο εκδοτικός οργανισμός “Zaman” της Τουρκίας συνδιοργανώνουν στο χώρο του Μουσείου την έκθεση "Χρόνος / Zaman / Στιγμές από την Τουρκία", στα πλαίσια του Παράλληλου Προγράμματος της PhotoBiennale και του προγράμματος «Θεσσαλονίκη-Σταυροδρόμι Πολιτισμών», που φέτος έχει ως θέμα του τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα τελέσει την Πέμπτη 13 Σεπτεμβρίου στις 20.00, ο Υπουργός Μακεδονίας και Θράκης κ. Θεόδωρος Καράογλου.

Η έκθεση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μακεδονίας και Θράκης, με την οικονομική υποστήριξη της εφημερίδας “Zaman” και του ΟΠΑΠ, καθώς και με τη συνεργασία του Τουρκικού Προξενείου Θεσσαλονίκης.

Σε συνδιοργάνωση με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης, έργα της έκθεσης παρουσιάζονται στον εξωτερικό χώρο, στην άκρη της Α’ Προβλήτας του ΟΛΘ, πίσω από την Αποθήκη Δ’.

Αναγνωρίζοντας τις αξίες της πολυπολιτισμικότητας, της ειρήνης, αλλά και της συνεργασίας των λαών μέσω της τέχνης, το ΜΦΘ προχώρησε στη συνδιοργάνωση αυτής της έκθεσης, επιθυμώντας να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην ενδυνάμωση των φιλικών σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Δεδομένης μάλιστα της εξαιρετικής μέχρι σήμερα συνεργασίας του Μουσείου με φορείς της Τουρκίας (επισυνάπτεται σχετικό παράρτημα), οι οποίοι τα τελευταία χρόνια προέβαλαν και ανέδειξαν το έργο Ελλήνων δημιουργών μέσα από σημαντικές διοργανώσεις, το ΜΦΘ δράττει την ευκαιρία να παρουσιάσει ένα ξεχωριστό οπτικό ταξίδι στη γειτονική μας χώρα, μέσα από τη ματιά διεθνών φωτογράφων που ταξίδεψαν στην πολυπολιτισμική Ανατολία.

Με αφορμή την επέτειο των 25 χρόνων κυκλοφορίας της το 2011, η εφημερίδα “Zaman” οργάνωσε το εγχείρημα “Time in Turkey”, προσκαλώντας 25 διεθνώς αναγνωρισμένους φωτογράφους από διαφορετικές χώρες του κόσμου (συμπεριλαμβανομένου και του Έλληνα Νίκου Οικονομόπουλου) να παρουσιάσουν, ο καθένας με τη δική του οπτική, όψεις και πτυχές της σύγχρονης Τουρκίας, τόσο μέσα από την καθημερινότητά της, όσο και μέσα από τα ιδιαίτερα θέματά της.
Η έκθεση “Time in Turkey” (Σχεδιασμός: Selahattin Sevi-Photo Editor, Εφημερίδα Zaman), παρουσιάστηκε μέχρι σήμερα σε 11 πόλεις στην Τουρκία (Kayseri, Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα, Σμύρνη, Αντάνα, Εσκί Σεχίρ, Αντάλια, Erzurum, Trabzon, Samsun, Bursa) και στο Λονδίνο.
Ο κατάλογος της έκθεσης με τίτλο “Time in Turkey” κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2011 από τον εκδοτικό οργανισμό “Zaman” (αγγλικά-τουρκικά) (ISBN:978-975-7678-42-7)
www.timeinturkey.org

Στην έκθεση συμμετέχουν:
Jane Evelyn Atwood(US), Bruno Barbey(MA), Samuel Bollendorff(FR), Eric Bouvet(FR), Kathryn Cook(US), Claudine Doury(FR), Carolyn Drake(US), Νίκος Οικονομόπουλος(GR), Rena Effendi(AZ), George Georgiou(CY), Harry Gruyaert(BE), Guillaume Herbaut(FR), Ed Kashi(US), Massimo Mastrorillo(IT), Steve McCurry(US), Davide Monteleone(IT), Christopher Morris(US), Paolo Pellegrin(IT), Anders Petersen(SE), Reza(AZ), Anthony Suau(US), Gaël Turine(BE), Michel Vanden Eeckhoudt(BE), Ami Vitale(US), Vanessa Winship(GB)

 

// Τα περισσότερα από 150 έργα της έκθεσης παρουσιάζονται μέσα από τέσσερις ενότητες

 
Ο χρόνος στην πόλη

- O Bruno Barbey ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη και φωτογράφισε τους κατοίκους της, αποτυπώνοντας την αίσθηση μιας μοντέρνας πόλης, η οποία όμως έχει διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τις παραδόσεις της, στην εργασία του Παγκόσμια Κληρονομιά.
- Ο Eric Bouvet με τη Νυχτερινή βάρδια στην Κωνσταντινούπολη, φωτογραφίζει την τουρκική αστυνομία εν ώρα καθήκοντος τη νύχτα. Καταγράφει την συμπεριφορά της αστυνομίας και τον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων που συναντούν οι αστυνομικοί, επιχειρώντας να μεταφέρει στις εικόνες του την ένταση κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
- Η Rena Effendi περιγράφει την απότομη αλλαγή του αστικού τοπίου της Κωνσταντινούπολης, φωτογραφίζοντας το γάμο μιας νεαρής τσιγγάνας σε μια μικρή γειτονιά, με τον Τελευταίο χορό στο Tarlabaşı. Τα σπίτια των τσιγγάνων που ζουν στην περιοχή κατεδαφίζονται για να χτιστούν μοντέρνες κατοικίες και η αποχώρηση της 17χρονης νύφης συμβολίζει την απομάκρυνση των κατοίκων του Tarlabaşı για χάρη της ανάπτυξης.
- Ο Harry Gruyaert επικεντρώνοντας στα σχήματα, τις όψεις, τις κινήσεις και τα χρώματα της μητρόπολης, επιχειρεί να αποτυπώσει στη σειρά έργων Η Ενέργεια της Κωνσταντινούπολης την ενέργεια και το ρυθμό που διαπερνά την πόλη σε όλες τις εκφάνσεις της.
- Ο Ed Kashi παρατηρεί πώς εντάσσονται τα σύμβολα της οικονομικής εξέλιξης σε μια πόλη γεμάτη παραδόσεις, φωτογραφίζοντας εργασίες μέσα σε εργοστάσια αυτοκινήτων και πλυντηρίων και αποτυπώνοντας τους ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης της Τουρκίας, τις υποδομές και τις επιδράσεις στην καθημερινότητα των κατοίκων της, στα έργα του με τίτλο Στη Μέση ενός Παγκόσμιου Μετασχηματισμού.
- O Massimo Mastrorillo στην εργασία του Το Πουθενά κοντά στο Παντού, επικεντρώνεται στην ομοιομορφία και τη συνακόλουθη μονοτονία των προαστίων που αναπτύσσονται γύρω από τις πόλεις. Φωτογραφίζει ανθρώπους και κτίρια στα προάστια της Κωνσταντινούπολης και του Γκαζιαντέπ της Ανατολίας, που αναπτύσσονται σε παράλληλες, αλλά τόσο διαφορετικές τροχιές.
- Ο Davide Monteleone μας ταξιδεύει Διαμέσου των Δαρδανελλίων και των στενών του Βοσπόρου, αποτυπώνοντας τις διαφορετικές αντιλήψεις που ενώνουν και χωρίζουν τα στενά του Βοσπόρου. Στις πολλαπλές αναγνώσεις των συμβολισμών των στενών, στον τρόπο που συνδέονται και αναπτύσσονται, ο Monteleone διακρίνει τα χαρακτηριστικά της ανθρώπινης συνύπαρξης.
- Ο Christopher Morris στη σειρά έργων του Η ιδιωτικότητα στην πολιτική, φωτογραφίζει τον Πρόεδρο της Τουρκίας Αμπντουλάχ Γκιουλ. Ο Morris, όπως λέει ο ίδιος, προτιμά να μας δείξει
τις ιστορίες που αφηγείται το δημόσιο πρόσωπο που αποτυπώνεται στις εικόνες του, ακόμη κι όταν δεν είναι εκεί.
- Ο Anthony Suau στην Ιστορία της Αλλαγής, φωτογραφίζει τους ανθρώπους που συνετέλεσαν στον εκσυγχρονισμό της Κωνσταντινούπολης. Ακολουθεί επιχειρηματίες και δημοσιογράφους και απαθανατίζει στιγμές της καθημερινότητας τους, στη δουλειά τους και αλλού, όσο εκείνοι οδηγούν την πόλη τους ακόμη πιο μπροστά.
- Ο Gaël Turine με Την Κοιλάδα των Λύκων επιχειρεί να αποτυπώσει τη μεγάλη διεισδυτικότητα και διάδοση των τουρκικών σίριαλ εντός και εκτός των τουρκικών συνόρων, καταγράφοντας σκηνές από τα γυρίσματα της ομώνυμης τηλεοπτικής σειράς. Ο Turine φωτογραφίζει τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς στο κινηματογραφικό πλατό, αλλά και τους θαμώνες στα καφενεία που παρακολουθούν πιστά το κάθε επεισόδιο του σίριαλ.

Ο χρόνος που αλλάζει

- Ο Samuel Bollendorff εξετάζει από μια άλλη οπτική γωνία την οικονομική μεταμόρφωση της Τουρκίας στην εργασία του Κάτω από το Νερό. Φωτογραφίζει τους αγρότες που άλλαξαν τις παραδοσιακές τους συνήθειες για να προσαρμοστούν στην επικερδέστερη καλλιέργεια του βαμβακιού και παράλληλα αποτυπώνει το φράγμα του Ilisu, ένα αμφιλεγόμενο αρδευτικό έργο που απειλεί να καλύψει με νερό την αρχαιολογική περιοχή Hasankyef κατά την ολοκλήρωση του.
- Ο George Georgiou στον Νέο Δρόμο, αποτυπώνει τη συνύπαρξη παραδοσιακών και νέων στοιχείων σ’ ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Ο Georgiou φωτογραφίζει το υπό κατασκευή νέο οδικό δίκτυο της Τουρκίας και τη μεταμόρφωση των γύρω πόλεων, θέτοντας το ερώτημα για το όραμα πίσω από αυτό.
- Ο Guillaume Herbaut στις φωτογραφίες του με τίτλο Μαχητική Σιωπή, αποτυπώνει την καθημερινή ζωή και την εργασία μιας αγροτικής οικογένειας σε μια φυτεία τσαγιού στα βάθη της Τουρκίας.
- Ο Michel Vanden Eeckhoudt μας δείχνει στιγμιότυπα της καθημερινής ζωής από μια οικογένεια της νομαδικής φυλής των Γιουρούκων, στη σειρά έργων του Στην Οροσειρά του Ταύρου με τους Γιουρούκους. Τα μέλη της οικογένειας, που μετακινείται συνεχώς μεταφέροντας όλα της τα υπάρχοντα και φροντίζοντας τα διαφόρων ειδών ζώα της (καμήλες, πρόβατα κ.ά.), συγκεντρώνονται όλα μαζί μόνο το βράδυ, στις πρόχειρες σκηνές που στήνουν σε διαφορετικό μέρος κάθε φορά.
- Η Ami Vitale φωτογραφίζει στα έργα της Είμαστε όλοι δεμένοι σ’ έναν περίπλοκο ιστό την Καππαδοκία και αναζητά τα κοινά στοιχεία και χαρακτηριστικά που ενώνουν τους ανθρώπους, παρά αυτά που τους χωρίζουν.
- Ο Νίκος Οικονομόπουλος διήνυσε μια απόσταση 8.000 χιλιομέτρων, στα σύνορα της Τουρκίας με τη Γεωργία, την Αρμενία και το Ιράν, πέρασε μέσα από την Ανατολία και την Καππαδοκία και επέστρεψε στην Κωνσταντινούπολη. Στο Πορτραίτο της Τουρκίας, απεικονίζει ανθρώπους και αξίες που παραμένουν αναλλοίωτες σε μια χώρα που αλλάζει.

Ο χρόνος στους ανθρώπους

- Η Claudine Doury με την Περήφανη Θέση, φωτογραφίζει τις γυναίκες εργάτριες στις τουρκικές βιοτεχνίες υφασμάτων. Η περηφάνια που αναδεικνύεται από τον τρόπο που πόζαραν μπροστά στο φακό θυμίζει, όπως λέει η δημιουργός, τα πορτραίτα των Φλαμανδών ζωγράφων του 17ου αιώνα.
- Ο Reza, ορμώμενος από προσωπικά του βιώματα, ασχολείται στην εργασία του Από τη Μέρα της Ashura με τη θρησκευτική τελετή Η Μέρα της Ashura, όπου οι πιστοί αυτομαστιγώνονται μέχρι να ματώσουν.
- Η Vanessa Winship στις φωτογραφίες της με τίτλο Καμιά Βιασύνη, φωτογραφίζει τα πορτραίτα των παιδιών που συμμετέχουν στην Ολυμπιάδα Τουρκικής Γλώσσας στην Άγκυρα.
Η Wihship δίνει τη δική της ερμηνεία στην έννοια του χρόνου, καθώς η τεχνική που χρησιμοποιεί απαιτεί ιδιαίτερη προετοιμασία και κάθε πορτραίτο φωτογραφίζεται μόνο μια φορά.

Ο χρόνος που μένει αναλλοίωτος

- Η Jane Evelyn Atwood στο Ταξίδι στο Κέντρο της Γης, κατεβαίνει 350 μέτρα κάτω από τη γη στο ανθρακωρυχείο της τουρκική πόλης Zonguldak και καταγράφει τις συνθήκες εργασίας και την καθημερινότητα των εργατών.
- Η Kathryn Cook επιχειρεί ένα ταξίδι πίσω στο χρόνο στην επαρχία Ahlat, με τις φωτογραφίες της με τίτλο Μόνο τα Δέντρα Μπορούν να Αγγίξουν Εκείνη την Ιστορία. Εκεί, φωτογραφίζει σημεία και τοποθεσίες που επιβίωσαν σχεδόν αναλλοίωτες από την αυτοκρατορία των Ασσύριων, των Μεδίκων, των Βυζαντινών, των Οθωμανών και συνεχίζουν την πορεία τους στο χρόνο.
- Η Carolyn Drake στη Λαοθάλασσα φωτογραφίζει έναν επαγγελματικό αγώνα ποδοσφαίρου και ένα ερασιτεχνικό παιχνίδι στα γήπεδα του Βόσπορου. Η Drake επιχειρεί να αποτυπώσει το πάθος των οπαδών, αλλά και την ελευθερία των ερασιτεχνών να παίζουν το παιχνίδι που αγαπούν.
- Ο Steve McCurry με τη Φωτογραφία του Πάθους, επιχειρεί να αποτυπώσει το τελετουργικό Σέμα των Δερβίσηδων της Μπούρσα. Ο McCurry φωτογραφίζει τους καθημερινούς ανθρώπους που συμμετέχουν καθημερινά στο τελετουργικό, προσεύχονται και διαβάζουν βιβλία.
- Ο Paolo Pellegrin μας παρουσιάζει μέσα από τα έργα του με τίτλο Μια σκηνή από 100 χρόνια πριν, τους ιστορικούς αγώνες πάλης με λάδι “Kırkpınar” κοντά στην πόλη Εντιρνέ. Πρόκειται για μια παράδοση που κρατά εδώ και εκατοντάδες χρόνια στην περιοχή.
- Ο Anders Petersen με την εργασία του Βάζω τις σκέψεις μου στην άκρη όταν φωτογραφίζω, επιχειρεί να αποτυπώσει εικόνες και στιγμιότυπα από την πορεία του χρόνου στην Κωνσταντινούπολη, μέσα από την καθημερινή ζωή ειδικών ομάδων πληθυσμού, αλλά και μειονοτήτων που ζουν εκεί.

 

Κείμενο του Selahattin Sevi (Photo Editor, Εφημερίδα Zaman) για την έκθεση

Η Τουρκία μέσα από μια διεθνή προοπτική

Η εφημερίδα Zaman γιορτάζει τα 25 χρόνια κυκλοφορίας της με το πιο ολοκληρωμένο φωτογραφικό εγχείρημα που έχει ποτέ οργανωθεί στην Τουρκία. Στο πλαίσιο αυτού, το οποίο τιτλοφορείται “Time in Turkey”, ο εκδοτικός όμιλος προσκάλεσε 25 διεθνώς αναγνωρισμένους φωτογράφους να αφηγηθούν ιστορίες μέσα από φωτογραφίες που αντανακλούν την καθημερινότητα και τα ιδιαίτερα θέματα της Τουρκίας από τη δική τους οπτική γωνία. Οι καλλιτέχνες αυτοί συγκεντρώθηκαν για να δημιουργήσουν τη μεγάλη «φωτογραφία της Τουρκίας» για λογαριασμό της Zaman. Οι φωτογράφοι ταξίδεψαν σε όλη την Ανατολία, λίκνο πολλών πολιτισμών.

Πεπειραμένοι επαγγελματίες και δημοσιογράφοι από τον Steve McCurry μέχρι τον Paolo Pellegrin και από τον Eric Bouvet έως τον Anders Petersen, ανέδειξαν ιστορίες της χώρας μας που κανείς δεν είχε προσέξει, ακόμη κι αν τις γνώριζε. Ενώ η Jane Eveylyn Atwood κατέβηκε σε ένα ανθρακωρυχείο στην Zonguldak, ο Bruno Barbey εργάστηκε σε μέρη που αντανακλούσαν το ιστορικό υπόβαθρο της Κωνσταντινούπολης. Ο Samuel Bollendorff αναζήτησε στα Νοτιοανατολικά τις αλλαγές που επέφερε στις ζωές το «νερό». Ο Eric Bouvet συνόδευσε αστυνομικούς στην Κωνσταντινούπολη στις νυχτερινές τους περιπολίες. Η Kathryn Cook ακολούθησε ίχνη πολιτισμών 4.000 ετών στην περιοχή Ahlat της επαρχίας Bitlis, ενώ η Claudine Doury κατέγραψε νεαρές γυναίκες που εργάζονται στην κλωστοϋφαντουργία. Η Carolyn Drake επικεντρώθηκε στην ποδοσφαιρική κουλτούρα. Ο Νίκος Οικονομόπουλος συνέλεξε με το οδοιπορικό του ιστορίες από τα Ανατολικά και Νοτιοανατολικά μέχρι τα βάθη της Ανατολίας. Ο Michel Vanden Eeckhoudt φιλοξενήθηκε από τους Τούρκους νομάδες που ζούνε στο λιμάνι της Mersin. Η Rena Effendi περιδιάβηκε τους δαιδαλώδεις δρόμους του Tarlabaşı, μιας γειτονιάς της Κωνσταντινούπολης κοντά στην οδό İstiklal. Ο George Georgiou κατέδειξε πώς έχει αλλάξει η Ανατολία, ενώ ο Harry Gruyaert αποτύπωσε τα χρώματα της Κωνσταντινούπολης. Ο Guillaume Herbaut διέσχισε τα υψίπεδα της Rize για να απεικονίσει τον πολιτισμό του τσαγιού. Ο Ed Kashi κατέγραψε στις φωτογραφίες του την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ενώ ο Massimo Mastrorillo έστρεψε το βλέμμα του στη νέα Τουρκία που ανοικοδομείται στα πλαίσια ενός αστικού μετασχηματισμού. Ο Steve McCurry συμπεριέλαβε στη δουλειά του τους περιστρεφόμενους δερβίσηδες από την επαρχία της Bursa. Ο Davide Monteleone κινήθηκε γύρω από τη θάλασσα του Μαρμαρά για να τονίσει τη σημασία των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελλίων. Ο Christopher Morris απαθανάτισε τον Πρόεδρο Abdullah Gül και τους ανθρώπους του στην προεδρική κατοικία στην Tarabya. Ο Paolo Pellegrin φωτογράφισε το φεστιβάλ πάλης Oil Kırkpınar στην πόλη Edirne. Ο Anders Petersen ασχολήθηκε με τις μειονότητες και ο Reza με την τελετή της ημέρας της Ashura στην Κωνσταντινούπολη. Ο Anthony Suau εστίασε στις έννοιες του πλούτου και της ευημερίας, ενώ ο Gaël Turine μελέτησε τη βιομηχανία της τηλεόρασης μέσα από τη σειρά “Valley of the Wolves”. Η Vanessa Winship παρουσίασε πορτρέτα παιδιών από όλον τον κόσμο που συμμετείχαν στην Ολυμπιάδα Τουρκικής γλώσσας, ενώ η Ami Vitale προέβαλε μια άλλη όψη της Καππαδοκίας.

Το εγχείρημα αυτό λειτούργησε επίσης ως ένα διαρκές και ανοιχτό εργαστήριο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Κάθε προσκεκλημένος φωτογράφος συνοδευόταν από ένα φωτοδημοσιογράφο της Ζaman. Τα εργαστήρια ήταν ανοιχτά και για συναδέλφους από άλλα ειδησεογραφικά μέσα καθώς και για ανεξάρτητους φωτογράφους, οι οποίοι συμμετείχαν στη διαδικασία παρακολουθώντας συναντήσεις και παρουσιάσεις στο πλαίσιο του προγράμματος. Η συνεισφορά του εγχειρήματος “Time in Turkey” κρίνεται σημαντική, καθώς έδωσε την ευκαιρία στη φωτογραφική σκηνή της Τουρκίας να ανταποκριθεί στα διεθνή πρότυπα και συνετέλεσε θετικά στην εξέλιξη της φωτογραφίας ως επιχείρηση.

Είναι ώρα να κοιτάξει κανείς την Τουρκία μέσα από μία διεθνή προοπτική.

Selahattin Sevi
Photo Editor, Εφημερίδα Zaman

 

 

// Βιογραφικά

 

Jane Evelyn Atwood
Η Jane Evelyn Atwood είναι Αμερικανίδα και ζει στη Γαλλία από το 1971. Είναι η συγγραφέας δέκα φωτογραφικών βιβλίων: Nächtlicher Alltag (εκδόσεις Mahnert-Lueg, Μόναχο, 1990), Extérieur Nuit (εκδόσεις Actes Sud), Légionnaires (εκδόσεις Hologrammes, 1986), Trop de Peines, Femmes en Prison (εκδόσεις Albin Michel, 2000) και Too Much Time, Women in Prison (εκδόσεις Phaidon, 2000), Sentinelles de l’Ombre (εκδόσεις Le Seuil), A Contre Coup (συλλογή κειμένων Annette Lucas, εκδότης Xavier Barral), Haiti (εκδόσεις Actes Sud) και Badate (εκδόσεις Silvana Editoriale, Μιλάνο). Το 2010, με το Jane Evelyn Atwood, Photo Poche #125 (εκδόσεις Actes Sud), συμπεριλήφθηκε στην καταξιωμένη συλλογή μονογραφιών της Photo Poche. Έχει αποσπάσει πολλές σημαντικές διακρίσεις, όπως το πρώτο βραβείο W. Eugene Smith (1980), το βραβείο του World Press Photo στο Άμστερνταμ (1987) κ.ά. Η δουλειά της περιλαμβάνεται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
www.janeevelynatwood.com

Bruno Barbey
Γεννήθηκε στο Μαρόκο το 1941 και σπούδασε φωτογραφία και γραφικές τέχνες στην Ελβετία. Το 1964 ξεκίνησε η συνεργασία του με το πρακτορείο Magnum Photos και έγινε μέλος το 1968. Μεταξύ 1979 – 1981, φωτογράφισε την Πολωνία σε μια καθοριστική στιγμή της ιστορίας της. Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, ταξίδεψε στις πέντε ηπείρους και βρέθηκε σε πολυάριθμες συρράξεις ανά την υφήλιο. Αν και δεν θεωρεί τον εαυτό του πολεμικό ανταποκριτή, έχει καλύψει τον εμφύλιο πόλεμο στη Νιγηρία, τις πολεμικές συγκρούσεις στο Βιετνάμ, τη Μέση Ανατολή, το Μπαγκλαντές, την Καμπότζη, την Ιρλανδία, το Ιράκ και το Κουβέιτ. Η δουλειά του έχει παρουσιαστεί στα περισσότερα και σημαντικότερα περιοδικά του κόσμου. Το 1999, στο Petit Palais στο Παρίσι, διοργανώθηκε μια μεγάλη έκθεση με φωτογραφίες του των τελευταίων 30 ετών από το Μαρόκο. Ο Barbey, του οποίου τα έργα έχουν εκτεθεί διεθνώς και οι φωτογραφίες του περιλαμβάνονται σε συλλογές πολλών μουσείων, έχει αποσπάσει πολλά βραβεία για τη δουλειά του.
www.brunobarbey.com

Samuel Bollendorff
Γεννήθηκε στη Γαλλία το 1974. Σπούδασε φωτογραφία και ιστορία τέχνης. Μεταξύ 1999 και 2010, υπήρξε μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου Oeil Public, του οποίου διετέλεσε και πρόεδρος. Εργάστηκε ως ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ στην εφημερίδα Libération για πέντε χρόνια. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευτεί σε πολυάριθμα περιοδικά, όπως τα Time, Newsweek, L’Express, ELLE, Le Monde και Le Nouvel Observateur. Από το 1998 έως το 2004, εστίασε το ενδιαφέρον του στο εθνικό σύστημα υγείας της Γαλλίας και το 2002 γύρισε το ντοκιμαντέρ They just Turned 80. Το 2002 έλαβε το ειδικό βραβείο του Ιδρύματος Hachette για το έργο του Silence AIDS. Από το 2006, ασχολείται με το θέμα της παγκοσμιοποίησης στην Κίνα, την Αγκόλα, τις Η.Π.Α. και την Ευρώπη.
www.samuel-bollendorff.com

Eric Bouvet
Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1961. Έχοντας σπουδάσει καλές τέχνες και γραφιστική, ξεκίνησε την καριέρα του στη φωτογραφία το 1981. Στη δεκαετία του ’80, ήταν μέλος του γαλλικού φωτογραφικού πρακτορείου Gamma, ενώ από το 1990 εργάζεται ως ανεξάρτητος φωτογράφος. Έχει φωτογραφίσει συμπλοκές στο Αφγανιστάν, τη Λιβύη, το Ιράκ, το Ιράν, την Τσετσενία, το Σουδάν, τη Σομαλία, το Λίβανο, την πρώην Γιουγκοσλαβία, το Ισραήλ, τη Βόρεια Ιρλανδία, το Σουρινάμ και το Μπουρούντι. Το έργο του έχει δημοσιευτεί σε πολλά διεθνή περιοδικά, συμπεριλαμβανομένων των Time, Life, Newsweek, Paris Match, Stern και The Sunday Times Magazine. Έχει κερδίσει πέντε φορές το διαγωνισμό του World Press Photo, καθώς και πολλά άλλα βραβεία, όπως το Visa d’Or, το Bayeux-Calvados και το Paris Match.
www.ericbouvet.com

Kathryn Cook
Γεννήθηκε στο Νέο Μεξικό το 1979. Σπούδασε δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο. Η επαγγελματική της σταδιοδρομία ξεκίνησε το 2003 στο πρακτορείο ειδήσεων Associated Press του Παναμά, το οποίο και εγκατέλειψε το 2005 για να συνεχίσει με το προσωπικό της έργο και να δουλέψει ως ανεξάρτητη φωτογράφος στη Λατινική Αμερική. Το 2006, μετακόμισε στην Κωνσταντινούπολη προς αναζήτηση τοπικών ιστοριών. Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Aftermath Project τη βράβευσε για το έργο της Memory of Trees. Το 2007, έλαβε το βραβείο Inge Morath που δίνεται κάθε χρόνο σε γυναίκες φωτογράφους ντοκουμέντου κάτω των 30 ετών. Έργα της έχουν φιλοξενηθεί σε πολυάριθμα περιοδικά όπως τα New Yorker, New York Times Magazine, TIME, Newsweek, US News & World Report και Stern. Η έδρα της είναι στη Ρώμη της Ιταλίας και εκπροσωπείται από τα πρακτορεία Agence VU και PROSPEKT Fotografi.
www.krcphoto.com

Claudine Doury
Γεννήθηκε στην πόλη Blois της Γαλλίας το 1959 και ζει στο Παρίσι. Ξεκινώντας από τον ημερήσιο Τύπο και συνεχίζοντας σε περιοδικά, η Doury ανέπτυξε δικά της προσωπικά πρότζεκτ, παράλληλα με την επαγγελματική της εργασία. Φωτογραφίες της έχουν δημοσιευτεί σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες όπως η Libération, το Paris Match, το ELLE, το Geo και το National Geographic. Έχει κερδίσει τα βραβεία Leica Oscar Barnack (1999), World Press Photo (2000) και το Prix Niepce (2004) για το σύνολο του έργου της. Έχει εκδώσει τα βιβλία Peuples de Sibérie, Artek, Un été en Crimée και Loulan Beauty. Εκπροσωπείται από την γκαλερί Camera Obscura στο Παρίσι και είναι μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου Agence VU.
www.claudinedoury.com

Carolyn Drake
Γεννήθηκε στις Η.Π.Α. το 1971. Αφού σπούδασε φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο του Οχάιο και στο ICP, άρχισε να εργάζεται στο χώρο των πολυμέσων. Διακρίθηκε για τη δουλειά της στην πόλη Hasankeyf της Τουρκίας, στην Ουκρανία και στη Μέση Ανατολή, ενώ το 2006 συμπεριλήφθηκε μεταξύ των 30 ανερχόμενων φωτογράφων από το περιοδικό Photo District News. Έχει κερδίσει τα βραβεία του World Press Photo και το Lange Taylor Prize. Έργα της έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα όπως το Nature Conservancy, το National Geographic, το Gourmet, το Newsweek, το New York Times και το GEO.
www.carolyndrake.com

Νίκος Οικονομόπουλος
Γεννήθηκε στην Πελοπόννησο το 1953. Σπούδασε νομική στην Ιταλία. Εργάστηκε για μεγάλο διάστημα ως φωτοδημοσιογράφος σε πολλά ελληνικά περιοδικά και εφημερίδες. Αποκλειστικά ως φωτογράφος ξεκίνησε να εργάζεται από το 1988, πραγματοποιώντας επί χρόνια μια φωτογραφική εργασία μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας. Το 1990 εντάχθηκε στο φωτογραφικό πρακτορείο Magnum Photos και οι φωτογραφίες του άρχισαν να δημοσιεύονται σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες σε όλον τον κόσμο. Την ίδια χρονιά ταξίδεψε σε Αλβανία, Βουλγαρία, Ρουμανία και Γιουγκοσλαβία για μια εργασία με τίτλο «Στα Βαλκάνια», η οποία ολοκληρώθηκε το 1994 και δημοσιεύθηκε στη Νέα Υόρκη το 1995. Έχει ασχοληθεί με πολλά θέματα, όπως με τις μειονότητες των Αθίγγανων και των Μουσουλμάνων της Ελλάδας. Το 2001, του απονεμήθηκε το Βραβείο Ειρήνης και Φιλίας Abdi İpekçi, που αποδίδεται σε όσους συμβάλλουν στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.
www.magnumphotos.com

Rena Effendi
Γεννήθηκε στο Baku του Αζερμπαϊτζάν το 1977. Ακολούθησε τον αγωγό πετρελαίου Baku – Tbilisi – Ceyhan από το Αζερμπαϊτζάν έως την Τουρκία μέσω της Γεωργίας, συλλέγοντας ιστορίες στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού. Το συγκεκριμένο έργο, που διήρκεσε έξι χρόνια, δημοσιεύθηκε στο πρώτο της βιβλίο το 2009 με τίτλο Pipe Dreams: A Chronicle of Lives. Το 2007 συμπεριλήφθηκε από το περιοδικό Photo District News στις 30 ανερχόμενες φωτογράφους, ενώ το 2008 κέρδισε το φωτογραφικό βραβείο All Roads του περιοδικού National Geographic. Έργα της έχουν εκτεθεί στις μπιενάλε της Βενετίας και της Κωνσταντινούπολης. Φωτογραφίες της έχουν δημοσιευθεί στο Newsweek, το Time, τους Financial Times, τη Le Monde, την International Herald Tribute, το Marie Claire, την Courier International και το National Geographic. Εκπροσωπείται από το πρακτορείο INSTITUTE.
www.refendi.com

George Georgiou
Γεννήθηκε στο Λονδίνο το 1961 από ελληνική οικογένεια με κυπριακή καταγωγή. Έχει φωτογραφίσει στα Βαλκάνια, την Ανατολική Ευρώπη και την Τουρκία. Αφού εργάστηκε για έξι χρόνια στη Σερβία και στην Ελλάδα, εγκαταστάθηκε στην Τουρκία. Το φωτογραφικό του βιβλίο Fault Lines: Turkey / East / West έχει παρουσιαστεί σε όλο τον κόσμο. Ο ίδιος διοργανώνει εργαστήρια σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης. Έχει κερδίσει το 2003 και το 2005 στο διαγωνισμό του World Photo Press και το 2004 το βραβείο Pictures of the Year International με θέμα τους βομβαρδισμούς στην Κωνσταντινούπολη.
www.georgegeorgiou.net

Harry Gruyaert
Γεννήθηκε στο Βέλγιο το 1941. Αφού σπούδασε φωτογραφία και κινηματογράφο στις Βρυξέλες, ξεκίνησε να δουλεύει στη φλαμανδική τηλεόραση ως διευθυντής φωτογραφίας, ενώ εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας στους τομείς της μόδας και της διαφήμισης στο Παρίσι. Κέρδισε το Βραβείο Kodak για τη δουλειά του στο Μαρόκο το 1976 και ταξίδεψε στην Ινδία και την Αίγυπτο. Ζώντας στο Λονδίνο από το 1972, ασχολήθηκε με τη φωτογραφία σε διάφορα τηλεοπτικά προγράμματα. Tο 1981 εντάχθηκε στo φωτογραφικό πρακτορείο Magnum Photos. Το 2000 εκδόθηκε το βιβλίο του Made in Belgium και το 2007 η συλλογή με φωτογραφίες από παραλίες από όλο τον κόσμο με τίτλο Rivages και το TV Shots.
www.magnumphotos.com

Guillaume Herbaut
Γεννήθηκε το 1970 στη Γαλλία. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου Oeil Public. Ο Herbaut αναλαμβάνει πρότζεκτ για το Γαλλικό Ραδιόφωνο και διοργανώνει εργαστήρια στη Ρωσία, την Ισπανία, την Ελβετία και τη Γαλλία. Έργα του έχουν εκτεθεί στην Γκαλερί Silverstein της Νέας Υόρκης και στο Μουσείο Jeu de Paume στο Παρίσι. Οι εργασίες του στο Chernobyl απέσπασαν το Βραβείο Κριτικών της Kodak το 2001, ενώ το βιβλίο του με τις σχετικές φωτογραφίες κέρδισε το Fuji Book Award το 2002. Έχει κερδίσει το βραβείο Lucien Hervé το 2004 και αυτό του World Press Photo το 2009. Το 2011 του απονεμήθηκε το βραβείο Niepce για το φωτογραφικό του έργο, καθώς και τα βραβεία  Rfi/France 24 και FNC Lab Innovation για το διαδικτυακό του ντοκιμαντέρ LA zone, ενώ στη συνέχεια κατέκτησε τη 2η θέση στην κατηγορία Πορτρέτα στον διαγωνισμό του World Press Photo. Εκπροσωπείται από το φωτογραφικό πρακτορείο INSTITUTE.
www.guillaume-herbaut.com

Ed Kashi
Γεννήθηκε 1957 στις Η.Π.Α. Από το 1979, εργάζεται ως ανεξάρτητος φωτοδημοσιογράφος. Θεωρείται συνιδρυτής του Talking Eyes Media, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που έχει κάνει ταινίες μικρού μήκους και έργα πολυμέσων. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί σε βιβλία, περιοδικά και ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων  των National Geographic, The New York Times Magazine, Time, Geo, Newsweek και msnbc.com. Έχει αποσπάσει πολλά βραβεία, όπως αυτό του World Press Photo, το βραβείο της UNICEF για τη φωτογραφία της χρονιάς 2010, ανάθεση του βραβείου Pictet το 2010 και τιμητικές διακρίσεις στο διαγωνισμό Pictures of the Year International και από τα περιοδικά Communication Arts και American Photography. Είναι μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου VII, έχει εκδώσει έξι φωτογραφικά βιβλία και έργα του έχουν εκτεθεί σε όλο τον κόσμο.
www.edkashi.com

Massimo Mastrorillo
Γεννήθηκε στο Τορίνο. Αποφοίτησε από το τμήμα φωτογραφίας του European Institute of Design στη Ρώμη. Εργάστηκε σε μακροχρόνια φωτοδημοσιογραφικά πρότζεκτ στη Μοζαμβίκη (Mozambique: A Nation Balanced Between Poverty and Dream), την Τουρκία και το Ιράκ (Kurds: People in Exile), την Ινδονησία (Indonesia: Just Another Day) και την Ανατολική Ευρώπη (Bosnia and Herzegovina: If Chaos Awakens the Madness). Μεταξύ του 2005-2007, εργάστηκε στο The Width of the Line, ένα προσωπικό πρότζεκτ καταγραφής για εννιά πόλεις σε όλο τον κόσμο. Έχει κερδίσει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένων των Best of Photojournalism, World Press Photo, Pictures of the Year International και το International Photographer of the Year στα 5α Lucie Awards .
www.massimomastrorillo.com

Steve McCurry
Γεννήθηκε στη Φιλαδέλφεια το 1950. Σπούδασε κινηματογράφο και ξεκίνησε την καριέρα του στη φωτογραφία από την εφημερίδα The Daily Collegion. Άρχισε να εργάζεται ως ανεξάρτητος φωτογράφος το 1979 στην Ινδία. Υπήρξε ο πρώτος φωτογράφος παγκοσμίως που κατέγραψε τις συγκρούσεις μεταξύ Αφγανιστάν και Πακιστάν. Έχει επίσης ασχοληθεί με τον πόλεμο Ιράν-Ιράκ, τον πόλεμο του Κόλπου και τα πεδία μάχης στη Βηρυτό, την Καμπότζη, τις Φιλιππίνες, τη Σρι Λάνκα και το Αφγανιστάν. Έχει λάβει πολλά σημαντικά βραβεία, συμπεριλαμβανομένων των Magazine Photographer of the Year, World Press Photo, Olivier Rebbot και Robert Capa. Έχει εκδώσει επτά φωτογραφικά βιβλία, μεταξύ των οποίων τα Looking East, Sanctuary, Monsoon, South Southeast. Από το 1986 εργάζεται για το φωτογραφικό πρακτορείο Magnum Photos.
www.stevemccurry.com

Davide Monteleone
Γεννήθηκε στην Ιταλία το 1974. Αφού έζησε στις Η.Π.Α. και την Αγγλία, επέστρεψε στην Ιταλία το 2000 για να σπουδάσει φωτογραφία. Εργάστηκε σε σημαντικά περιοδικά της Ιταλίας. Το 2001 μετακόμισε στη Μόσχα, όπου εργάστηκε ως ρεπόρτερ στο φωτογραφικό πρακτορείο Contrasto. Έργα του έχουν δημοσιευθεί σε πολλά έντυπα, όπως τα l’Espresso, New York Times, Time, Stern, New Yorker. Το 2007 εξέδωσε το πρώτο του φωτογραφικό βιβλίο με τίτλο Dusha: Russian Soul, ενώ το 2009 ακολούθησε το La Linea Inesistente. Η δουλειά του έχει κερδίσει πολλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένων των World Press Photo, The Aftermath Project Grant, Sony World Photography, Emerging Photographer Grant και IPA. Από τον Οκτώβριο του 2011 είναι μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου VII.
www.davidemonteleone.com

Christopher Morris
Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια το 1958. Επικεντρώθηκε στην πολεμική φωτογραφία και δημιούργησε πολλά ντοκιμαντέρ για τον πόλεμο των ναρκωτικών στην Κολομβία, τον πόλεμο του Κόλπου, τους πολέμους στο Αφγανιστάν, τις συμπλοκές στη Σομαλία, την πρώην Γιουγκοσλαβία και την Τσετσενία. Το 2006, κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Steidl το του φωτογραφικό του βιβλίο με τίτλο My America και το Americans το 2012. Ιδρυτικό μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου VII, ο Morris έχει κερδίσει πολλά σημαντικά βραβεία όπως τα Robert Capa Gold Medal, Olivier Rebbot Award, World Press Photo of the Year και Visa d’Or.
www.christophermorrisphotography.com

Paolo Pellegrin
Γεννήθηκε στη Ρώμη το 1964. Ζει μεταξύ Νέας Υόρκης και Ρώμης. Σπούδασε στους τομείς της αρχιτεκτονικής και της φωτογραφίας. Εργάστηκε στο Newsweek ως φωτοδημοσιογράφος με συμβόλαιο και το 2005 έγινε μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου Magnum Photos. Κέρδισε οχτώ φορές το βραβείο του World Press Photo, αλλά και πολλά άλλα βραβεία, όπως τα Olivier Rebbot και Robert Capa. Ανάμεσα στα βιβλία που έχει εκδώσει είναι και τα Kosovo 1999-2000: The Flight of Reason, Cambodia, Bambini. Τα έργα του εκτίθενται σε όλο τον κόσμο.
www.magnumphotos.com

Anders Petersen
Γεννήθηκε στη Στοκχόλμη το 1944. Σπούδασε φωτογραφία και κινηματογράφο. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει το 1967 στη Γερμανία. Το 1973 δημοσίευσε το πρώτο του φωτογραφικό βιβλίο με τίτλο Gröna Lund, ενώ το 1978 ακολούθησε το Café Lehmitz. Το 2003-2004 δίδαξε φωτογραφία στη Σχολή Φωτογραφίας της Σουηδίας και κινηματογράφο στο Πανεπιστήμιο του Γκέτεμποργκ. Έχει διοργανώσει εργαστήρια σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική, ενώ τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε εκθέσεις διεθνώς. Το 2003, εξελέγη Φωτογράφος της Χρονιάς από το Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας της Arles. Το 2007, έλαβε στο Διεθνές Φεστιβάλ Φωτογραφίας της Lianzhou στην Κίνα το ειδικό βραβείο επιτροπής για την έκθεσή του Exaltation of Humanity. Το 2008, του απονεμήθηκε στη Γερμανία το βραβείο Dr. Erich Salomon από την Deutsche Gesellschaft für Photographie. Το βραβείο Arles Contemporary Book Award του 2009 απονεμήθηκε στον ίδιο και τον J.H. Engström για το βιβλίο τους From Back Home. Υπήρξε μέλος της επιτροπής στα βραβεία BMW Prize του 2010, ενώ έχει εκδώσει πάνω από 20 βιβλία.
www.anderspetersen.se

Reza
Γεννήθηκε στο Tabriz του Αζερμπαϊτζάν το 1952. Εργάστηκε ως σύμβουλος των Ηνωμένων Εθνών στο Αφγανιστάν το 1991. Φωτογράφισε για το National Geographic τα πιο εξωτικά μέρη του πλανήτη. Είναι ιδρυτής του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Aina. Φωτογραφίες του έχουν εκτεθεί σε πολλές πόλεις του κόσμου. Σταθμός στην πορεία του ως φωτογράφος αποτέλεσε η έκθεση Crossing Destinies το 2003 στο Παρίσι, που προσέλκυσε ένα εκατομμύριο επισκέπτες. Έχει αποσπάσει πολλά βραβεία και διακρίσεις. Το 2009 του δόθηκε το βραβείο Lucie Prize.
www.webistan.com

Anthony Suau
Γεννήθηκε στις Η.Π.Α. το 1956. Επέστρεψε στη Νέα Υόρκη το 2008 αφού εργάστηκε για 20 χρόνια στην Ευρώπη. Η έκθεσή του Beyond the Fall παρουσιάστηκε στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, τη Ουάσινγκτον και σε περισσότερες από δώδεκα πόλεις της Ευρώπης. Έχει εκδώσει δύο φωτογραφικά βιβλία από τις εκδόσεις Acts Sud. Το 2004, εξέδωσε το Fear This (εκδόσεις Aperture). Το 1984, απέσπασε το βραβείο Pulitzer για τις φωτογραφίες του με θέμα το λιμό στην Αιθιοπία, το 1996 το βραβείο Robert Capa Gold Medal Award για την κάλυψη του πολέμου στην Τσετσενία, ενώ το 2009 κέρδισε για δεύτερη φορά το World Press Photo of the Year.
www.archive.anthonysuau.com

Gaël Turine
Γεννήθηκε το 1972 στο Βέλγιο. Είναι συγγραφέας πολλών μονογραφιών και βιβλίων, όπως τα Blindly, Being 20 in Kabul και Today is Tomorrow. Συμμετείχε επίσης σε πολλές ανθολογίες και έργα του έχουν εκτεθεί σε μουσεία, γκαλερί και φεστιβάλ και έχουν αποσπάσει πολλά βραβεία. Εικόνες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή έντυπα όπως τα Figaro Magazine, Der Spiegel, The New York Times, l’Express, De Volkskrant, Time, Libération κ.ά. Συνεργάστηκε με μη κυβερνητικούς οργανισμούς και έχει κερδίσει υποτροφίες σε Ευρώπη και Αμερική. Είναι μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου VU στο Παρίσι και ζει μεταξύ Παρισιού και Βρυξελλών.
www.gaelturine.com

Michel Vanden Eeckhoudt
Γεννήθηκε το 1947 στο Βέλγιο, όπου και ζει. Έχουν εκδοθεί δώδεκα βιβλία με φωτογραφίες του όπως τα Zoologies (εκδόσεις Delpire, 1982), Les Travaux et les Jours (εκδόσεις Actes Sud, 1992), Sur la ligne (εκδόσεις Cross-Channel Photographic Mission, 1994), Chiens (εκδόσεις Marval, 1997), Duo (εκδόσεις Nathan / Delpire, 2000), Photo Poche No. 110 (εκδόσεις Actes Sud, 2007). Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί σε εφημερίδες και περιοδικά όπως τα Le Monde, Libération, Télérama, El Païs, Photographers International, Time, The Outlook Magazine κ.ά. Ατομικές του εκθέσεις έχουν παρουσιαστεί σε πολλά μουσεία και γκαλερί σε Ευρώπη και Αμερική. Είναι μέλος του φωτογραφικού πρακτορείου VU στο Παρίσι από την ίδρυσή του το 1986.
www.agencevu.com

Ami Vitale
Γεννήθηκε το 1971 στις ΗΠΑ. Ως φωτοδημοσιογράφος αλλά και ως κινηματογραφίστρια έχει ταξιδέψει σε περισσότερες από 80 χώρες. Οι βραβευμένες φωτογραφίες της έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία και γκαλερί σε όλο τον κόσμο, ενώ έχουν δημοσιευθεί και σε πολυάριθμα διεθνή περιοδικά όπως το National Geographic, το Geo, το Newsweek, το Time και το Smithsonian. Με έδρα της τη Μοντάνα, εργάζεται ως φωτογράφος στο περιοδικό National Geographic και παράλληλα διοργανώνει εργαστήρια σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία.
www.amivitale.com

Vanessa Winship
Γεννήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο. Έχει σπουδάσει κινηματογράφο, βίντεο και φωτογραφία. Το 2002 μετακόμισε στην Κωνσταντινούπολη και το πρώτο της φωτογραφικό βιβλίο με θέμα τη Μαύρη Θάλασσα και τίτλο Schwarzes Meer εκδόθηκε το 2007 στη Γερμανία. Το δεύτερο βιβλίο της με τίτλο Sweet Nothings εκδόθηκε το 2008. Για τη δουλειά αυτή απέσπασε το βραβείο Iris d’Or από τα Sony World Photography Awards, καθώς και το πρώτο βραβείο του World Press Photo το 2008. Το 2010 ολοκλήρωσε τη σειρά των έργων της Seeds Carried By the Wind με θέμα τη Γεωργία, για την οποία έλαβε το δεύτερο βραβείο από τη National Portrait Gallery του Λονδίνου και μια υποτροφία για την έκδοση της από το National Media Museum του Μπράντφορντ. Το 2011 κέρδισε το βραβείο Henri Cartier Bresson για να ολοκληρώσει μια νέα της φωτογραφική εργασία με τίτλο Out There: An American Odyssey. Έργα της έχουν εκτεθεί στη Βρετανία και σε άλλες χώρες.
www.vanessawinship.com