1,2,3,b4

αφίσα εκδήλωσης
· Εκθέσεις · Θεσσαλονίκη // Δημοσίευση: 30 Ιουν 2013

έκθεση στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Με την ευκαιρία της επερχόμενης 4ης Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο στην πόλη, η έκθεση «1,2,3,b4» έρχεται να συμπληρώσει και να λειτουργήσει ως προπομπός του προγράμματος της Μπιενάλε, από τις 18 Ιουνίου έως τις 1 Σεπτεμβρίου 2013, στο Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης.

Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται στις Μπιενάλε που προηγηθήκαν, στην πόλη, το 2007, το 2009, και το 2011, ενώ το λογοπαίγνιο b4 (ηχητικά μπι φορ, στα αγγλικά before=πριν) αναφέρεται στην 4η Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης που θα φιλοξενηθεί στην πόλη από τις 18 Σεπτεμβρίου 2013 σε διάφορους χώρους με πλήθος εκθέσεων και δράσεων.

Η έκθεση
Τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση είναι παραγωγές από τις προηγούμενες διοργανώσεις (2007, 2009, 2011), τόσο από τις κεντρικές εκθέσεις όσο και από τα αντίστοιχα τρία διεθνή εργαστήρια νέων καλλιτεχνών και το τελευταίο φεστιβάλ περφόρμανς) και αποτέλεσαν δωρεών από τους καλλιτέχνες για τη συλλογή του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, αλλά και στην ίδια την πόλη.

Τα συγκεκριμένα έργα ως εκθεσιακό υλικό στο σύνολο τους αποκτούν τώρα ένα διαφορετικό, εντελώς νέο περιεχόμενο και οι μεταξύ τους συνδετικοί κρίκοι πλέον διαφοροποιούνται. Καλλιτέχνες από διαφορετικές χώρες του κόσμου για πρώτη φορά συμπλέουν σε μια έκθεση που προετοιμάζει το έδαφος για την τέταρτη φετινή έκδοση της επιτυχημένης διοργάνωσης. Τα έργα αντανακλούν το ιδεολογικό περιεχόμενο της εκάστοτε έκθεσης και παράλληλα τα προσωπικά και κοινωνικοπολιτικά διεθνή και τοπικά θέματα.

Εγκαταλελειμμένοι τόποι-«ετεροτοπίες», κοινωνικές και εργατικές ανισότητες, εικόνες της σύγχρονης Μεσογείου και της Ελλάδας, σύμβολα καταπίεσης, οικολογικές καταστροφές, ζητήματα φύλου και ταυτότητας μερικές μόνο από τις έννοιες που συνυπάρχουν και συνδιαλέγονται.

Η έκθεση, εκτός από ένα καταγραφικό βλέμμα, εκτός από μια απλή ανακεφαλαίωση των έως τώρα διοργανώσεων, αποτελεί επιπλέον και το υλικό τεκμηρίωσης μιας διοργάνωσης που συνδέεται στενά με την πόλη της Θεσσαλονίκης και τη ζωή της και συνεχίζει να προσφέρει σε αυτή σημαίνοντα πολιτιστικό πλούτο, καθώς και διεθνή προβολή.

Οι καλλιτέχνες και τα έργα:
Δημήτρης Αμελαδιώτης, Χωρίς τίτλο, εγκατάσταση, 2011
Ελίνα Ιωάννου, Σύνθεση με φράκτη και πλαστικές σακούλες, εγκατάσταση, 2011
Ελένη Μουζακίτη, Χωρίς τίτλο, φωτογραφίες, 2005-7
Θοδωρής Προδρομίδης, The magnificent capital, βίντεο, 2007
Χρυσή Τσιώτα, Locus Suspectus, βιντεο-εγκατάσταση και φωτογραφίες, 2007
Vahram Aghasyan, Πόλη Φάντασμα, φωτογραφίες, 2005
Tursun Ali, Η ζωή στην Αράλη, φωτογραφία, 2006
Victor An, Ρέκβιεμ, φωτογραφία, 1989
Nadia Ayari, Χωρίς τοίχους: Οι νέες τοιχογραφίες της Θεσσαλονίκης, φορητές τοιχογραφίες επικολλημένες σε ξύλο και φωτογραφίες, 2011
Andrei Filippov,Πριόνι, φωτομοντάζ, 2006
Omid Salehi, Γη του ζαχαροκάλαμου, φωτογραφίες, 2003
Azat Sargsyan, Δημόσιος Κονστρουκτιβισμός, φωτογραφίες, 2008
Guram Tsibakhasvili, Εσωτερικοί χώροι, φωτογραφίες, 2000
Yang Yongliang, Χωρίς τίτλο, φωτογραφία, 2009
προβολή του προγράμματος Public Screen, 2007
επιλογή από το Φεστιβάλ Περφόρμανς Θεσσαλονίκης, 2011

Μουσειογραφική μελέτη: Γιάννα Σταυρουλάκη, Αρχιτέκτων