Χρώμα

Αφίσα Έκθεσης
· Εκθέσεις · Αθήνα // Δημοσίευση: 15 Νοε 2013

έκθεση φωτογραφίας του f 14 - κοινόν φωτογράφων στην gallery της ΕΦΕ

Η Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας του f 14 - κοινόν φωτογράφων «Χρώμα» που φιλοξενείται στην gallery της ΕΦΕ, Γυθείου 12, στην Αθήνα.

Εγναίνια Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2013 και ώρα 19:30.

Συμμετέχουν: Βασίλης Βαρσακέλης, Μαρία Βουτριαρίδου, Λουλουδιά Γρέδη, Λιάνα Δημητριάδου, Νατάσα Ζησοπούλου, Κώστας Κίτσος, Δημήτρης Λαζόπουλος, Βασίλης Μαλίγκος, Σπύρος Μαρκογιάννης, Κατερίνα Μαρνέλλου, Νίκος Μπέντας, Γιώργος Μπουζίκας, Φώτης Παλαιολόγος, Αναστασία Παλαιολόγου, Κατερίνα Παπαβασιλείου, Γιάννης Παπαδόπουλος, Δημήτρης Παραθυράς, Κώστας Παρασκευαΐδης, Τάσος Σούπαρης, Εύη Τεμπελούδη, Γιάννης Τσιάλος, Στέλιος Φιλίππου, Άννα-Μαρία Χατζηστεφάνου

«Τα χρώματα είναι πράξεις του φωτός, ενέργειες και πάθη»*.

Όπως το φως συνιστά τον πρωταρχικό νόμο της φύσης που συγγενεύει άμεσα με το αισθητήριο της όρασης, έτσι και το Χρώμα είναι νομοτελειακά συνυφασμένο με αυτό. Και το όργανο της όρασης είναι με τη σειρά του συνδεδεμένο με την αισθητική και τον ψυχισμό. Χρειαζόμαστε το χρώμα, όσο χρειαζόμαστε και το φως και είναι ακατόρθωτο να διαχωρίσουμε το ένα από το άλλο. Μελετώντας όμως τα χρώματα ως αυτοτελή δομικά στοιχεία του κόσμου μας, αποκαλύπτεται σ’ εμάς μια νέα συμβολική γλώσσα, την οποία κάθε καλλιτέχνης καλείται να μεταφέρει, να μεταλλάξει ή να επαυξήσει πάνω στο εκάστοτε μέσον του. Ενώ κάθε μεμονωμένο χρώμα έχει συγκεκριμένη πρωταρχική δράση και χαρακτήρα, ο συνδυασμός με άλλα χρώματα, επιφέρει διαφορετικά, αλλά αποφασιστικά ερεθίσματα στο μάτι, την ψυχική διάθεση και το πνεύμα. Άλλοτε προτάσσεται μια ισορροπία των συνισταμένων χρωματικών δυναμικών, άλλοτε η αντιπαράθεσή τους ακυρώνει εντελώς τις αρχικές καθαρές ιδιότητες. Πώς αποφασίζει λοιπόν ο καλλιτέχνης για τη σύνθεση μιας έγχρωμης εικόνας, όταν μάλιστα αυτή προέρχεται από μια τεχνική που εκμεταλλεύεται την ίδια τη φύση των χρωμάτων, δηλαδή το φως; Τι συμβαίνει ακόμη με το λευκό και το μαύρο; Είναι το συνονθύλευμα και η απουσία αντίστοιχα όλων των χρωμάτων, ή μήπως πρέπει να τα ανακαλύψουμε ξανά ως ιδιάζοντα αλλά καθοριστικά πάντως για την εικαστική έκφραση; Από το αιγυπτιακό μπλε των δελφινιών της Κνωσού και το φλογερό κιννάβαρι στην Περσεφόνη της Βεργίνας, ως τα τετράγωνα του Ίττεν, του Μοντριάν ή του Μάλεβιτς, το Χρώμα υπάρχει σαν θεμελιακό στοιχείο της Τέχνης και έχει συμβάλει στην εκπλήρωση υψηλών αισθητικών στόχων. Έχοντας εφαλτήριο τις πρωτόλειες αυτές σκέψεις κληθήκαμε να δημιουργήσουμε τις προσωπικές μας φωτογραφικές εικόνες αποδίδοντας ο καθένας με το δικό του τρόπο την έννοια του Χρώματος.

*J.W.Goethe, Theory of colours

Επιμέλεια έκθεσης: Καλλιτεχνική Επιτροπή f14- κοινόν φωτογράφων.