Προσωπικές προσεγγίσεις

Αφίσα έκθεσης
· Εκθέσεις · Λάρισα // Δημοσίευση: 24 Σεπ 2015

ομαδική έκθεση της Φωτογραφικής Ομάδας fplus στο πλαίσιο του φεστιβάλ Μύλος Παραστατικών Τεχνών

Η Φωτογραφική ομάδα fplus σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών, παρουσιάζει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Μύλος Παραστατικών Τεχνών» την ομαδική έκθεση φωτογραφίας της Φωτογραφικής Ομάδας fplus με τίτλο «προσωπικές προσεγγίσεις».

Ο «Μύλος Παραστατικών Τεχνών» αποτελεί ένα πρότυπο φεστιβάλ για τις σύγχρονες παραστατικές και οπτικοακουστικές τέχνες. Δημιουργήθηκε με σκοπό να λάβει διεθνείς διαστάσεις συνδιαμορφώνοντας - μαζί με τις πολιτιστικές ομάδες και τους ντόπιους δημιουργούς- την ταυτότητα του χώρου του Μύλου του Παππά ως κυψέλη έκφρασης και παραγωγής πολιτισμού.

Στο 2ο Μύλο Παραστατικών Τεχνών θα συμμετέχουν τα καλλιτεχνικά σχήματα και οι πολιτιστικοί οργανισμοί που έχουν την έδρα τους ή έχουν αξιοποιήσει τους χώρους του Μύλου Παππά, για να δημιουργήσουν και να εκφραστούν καλλιτεχνικά, καθώς και σχήματα από όλη την Ελλάδα και την Ευρώπη, που προσδίδουν στη δεύτερη αυτή διοργάνωση μια ευρύτερη αναγνωσιμότητα και δημιουργούν τις προϋποθέσεις ώστε στο άμεσο μέλλον αντίστοιχες διοργανώσεις να φέρουν έναν πανελλαδικό και διεθνή χαρακτήρα με κέντρο την πόλη της Λάρισας.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ θα περιλαμβάνει παραστάσεις θεάτρου, μουσικού θεάτρου, χοροθεάτρου, χορού, κουκλοθέατρου, συναυλίες, περφόρμανς, προβολές, εκθέσεις, εγκαταστάσεις, τέχνη δρόμου και διαδραστικές καλλιτεχνικές δράσεις.

Στην ομαδική έκθεση με τίτλο «προσωπικές προσεγγίσεις», 6 μέλη της φωτογραφικής ομάδας fplus παρουσιάζουν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα φωτογραφιών από ένα portfolio τους, το οποίο είτε έχει ολοκληρωθεί είτε βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ελένη Ιωαννίδου
Α-Πρόσωπα
Η λήψη ενός πορτραίτου έχει σκοπό συνήθως την απεικόνιση του προσώπου του φωτογραφιζόμενου.
Ωστόσο, η απεικόνιση του προσώπου δεν είναι ο σκοπός. Ο φωτογράφος εγγράφει τον εαυτό του στον φωτογραφιζόμενο, αφήνοντας στη φωτογραφία κάτι από τον εαυτό του. Η παρούσα σειρά εμπλέκει ενεργά τον φωτογραφιζόμενο στην διαδικασία της φωτογράφησης, καθώς και το θεατή στο αποτέλεσμα της. Στόχος είναι η κατάδειξη του διαφορετικού στο πορτρέτο, αυτού που θεωρείται «αποτυχημένο».

Έλενα Κανάκη
Transition

tran•si•tion // trænˈzɪʃən // n [C,U] 1 μετάβαση, αλλαγή, πέρασμα (από μία κατάσταση σε άλλη): Γυάλινες επιφάνειες ή και φως, φιλτράρουν τα φυσικά αντικείμενα και τα μεταμορφώνουν συνιστώντας έτσι ένα χώρο ενδιάμεσο (transit), όπου πραγματοποιείται η μετάβαση από την πραγματικότητα στη φωτογραφία. 2 μετάπτωση, μεταβολή: Η συνθήκη στην οποία, εντοπίζονται τα φωτογραφημένα πλέον θέματα.

Φωτεινή Καραγιαννάκη
Παιδική αποξένωση

«Ποτέ άλλοτε οι στέγες των σπιτιών των ανθρώπων δεν ήταν τόσο κοντά η μία στην άλλη, όσο είναι σήμερα. Και ποτέ άλλοτε οι καρδιές των ανθρώπων δεν ήταν τόσο μακριά η μία από την άλλη, όσο είναι σήμερα» (A. Σαμαράκης)

Οι έντονοι ρυθμοί στους οποίους ζούμε μας κουράζουν τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά, επηρεάζοντας τη διάθεση επικοινωνίας με τους γύρω μας…
Και απομένουμε όλο και περισσότερο μόνοι
Και όσο και να μη θέλουμε, γινόμαστε όλο και περισσότερο ανταγωνιστικοί...
Μια φορά κι έναν καιρό τα παιδιά έπαιζαν κυνηγητό και κρυφτό στις κούνιες και στις γειτονιές. Μικροί βόλοι, σκοινάκι, πατίνια, κούκλες, κουζινικά ήταν τα συστατικά για ξέγνοιαστες παιδικές ώρες. Οι δρόμοι έσφυζαν από παιδικές φωνές και ζωντάνια. Στην σημερινή εποχή τα παιδιά δεν περνούν ατελείωτες ώρες στην παιδική χαρά αλλά μπροστά από μια οθόνη και το παιχνίδι μετατράπηκε καθαρά σε υπόθεση ατομική.
Μια φορά και έναν καιρό….

Κώστας Κρουστάλλης
Παράξενες μέρες

Από παιδιά βλέπαμε τον κόσμο με ανάμεικτα συναισθήματα και περιέργεια. Μεγαλώνοντας, αναπολούμε την παιδική μας ηλικία με νοσταλγία. Η φωτογραφία μας βοηθάει να διατηρήσουμε αυτή τη μνήμη της χαμένης (μας) παιδικότητας. Παρατηρώντας τον κόσμο που φωτογραφίζουμε, πολλές φορές μένουμε έκπληκτοι, ίσως και αμήχανοι, μπροστά στο αληθινό, στο αθώο, το οποίο αναζητάμε συνεχώς, σαν να αναζητάμε ένα κομμάτι του εαυτού μας, ήδη χαμένο. Οι συγκεκριμένες φωτογραφίες καταγράφουν την παιδική αθωότητα και κυρίως την παιδική περιέργεια σε έναν κόσμο που συνεχώς εξελίσσεται.

Μαρία Κυρίτση
Αναζητώντας την έκπληξη

Ένα οπτικό ερέθισμα καταφέρνει συχνά να αφυπνίσει τη φαντασία και το συναίσθημα και περνώντας μέσα από τα φίλτρα τους κάποιες φορές καταλήγει αποτυπωμένο σε χαρτί. Και εκτεθειμένο, ως νέο οπτικό ερέθισμα, προσπαθεί να βρει καινούριους δέκτες για να συνεχίσει το ταξίδι του.

Μαριάννα Μπολτσή
Δύο (ΙΙ)

Η φωτογραφία αποτελεί συνήθως μια πρόταση από μόνη της. Έχοντας την έλλειψη του δεύτερου χρόνου η αφηγηματική της ικανότητα σταματάει στην απεικόνιση της στιγμής.
Οι παρούσες προτάσεις, παρουσιάζονται σε δίπτυχα, λειτουργώντας άλλοτε εμφατικά ως ομώνυμα, άλλοτε προβάλλοντας εννοιολογικά δίπολα.
Το νόημά τους είναι καθαρά υποκειμενικό και η σχέση τους είτε φαίνεται ξεκάθαρα είτε υπονοείται.

 


H Φωτογραφική Ομάδα fplus ιδρύθηκε τον Ιούλιο του 2013 από μία ομάδα 18 ατόμων, τους οποίους ένωσε το κοινό τους ενδιαφέρον και η αγάπη για την φωτογραφία. Κύριο μέλημα της ομάδας είναι η προβολή, καλλιέργεια και ανάπτυξη της τέχνης της φωτογραφίας. H Φωτογραφική Ομάδα fplus στηρίζει και προωθεί το έργο των μελών της και καλλιεργεί τη δημιουργική φωτογραφία μέσα από σεμινάρια, παρουσιάσεις, διαλέξεις, εκθέσεις και πολλές άλλες δράσεις.

Με την υποστήριξη του Γραφείου Υποψηφιότητας «Λάρισα Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2021».