3ος ΦΩΤΟΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ ΚΥΠΡΟΥ

αφίσα διαγωνισμού
· Διαγωνισμοί · Διεθνείς · Πάφος // Δημοσίευση: 24 Απρ 2017

στα πλαίσια του προγράμματος MoPP2017

Ο Φωτομαραθώνιος είναι μια δράση η οποία ενθαρρύνει τους ανθρώπους να δουν την πόλη μέσα από μια νέα διάσταση. Τους ωθεί, μέσα από μια φωτογραφική πρόκληση να ανακαλύψουν νέες έννοιες σε γνωστές και άγνωστες τοποθεσίες και να εξερευνήσουν τρόπους απεικόνισης ιδεών, σκέψεων, συναισθημάτων και ρυθμών της ζωής μέσα στην ίδια την πόλη.

Στόχος είναι η δημιουργική έκφραση των συμμετεχόντων μέσα σε ένα προκαθορισμένο πλαίσιο (θέματα) και η αλληλεπίδραση τους με το κοινωνικό, πολιτισμικό και οικιστικό περιβάλλον της πόλης.

Είναι μια υπενθύμιση σε αυτές τις δύσκολες οικονομικές στιγμές πως θα πρέπει να αγαπάμε την αξία και τη δύναμη της δημιουργικότητας. Είναι μια δύναμη που μπορεί να μας ανυψώσει, να μας παρακινήσει, να μας προκαλέσει και να μας ενθαρρύνει στη ζωή.

Ο Φωτομαραθώνιος ως διαγωνισμός φωτογραφίας είναι μια ιδιαίτερη πρόκληση. Οι συμμετέχοντες συναντιούνται σε ένα καθορισμένο χρόνο σε μια περιοχή της Πάφου για να τους δοθούν 4 άγνωστα (ως τότε) θέματα. Ο καθένας έχει στη διάθεσή του 4 ώρες για να ερμηνεύσει καλύτερα και να αποδώσει αυτά τα θέματα με τη φωτογραφική μηχανή του. Η ιδέα είναι οι συμμετέχοντες να είναι δημιουργικοί, αυθόρμητοι, πρωτότυποι και να διασκεδάσουν.

 

Όροι συμμετοχής:

  1. Η συμμετοχή στην εκδήλωση «3ος Φωτομαραθώνιος Κύπρου» είναι ανοιχτή για άτομα κάθε ηλικίας, για ερασιτέχνες, επαγγελματίες, περιστασιακούς φίλους της φωτογραφίας, επίδοξους φωτογράφους και άλλους που θέλουν να απολαύσουν μια μοναδική δημιουργική εμπειρία.
  2. Για τη συμμετοχή απαιτείται η υποβολή της δήλωσης συμμετοχής εκ των προτέρων ή τουλάχιστον μισή ώρα πριν την εκκίνηση τη μέρα της εκδήλωσης. Η συμμετοχή μπορεί να δηλωθεί με email στο fekpaphos@gmail.com γράφοντας το ονοματεπώνυμο και τημ ηλικία σας.
  3. ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: Το δικαίωμα για τη φετινή χρονιά είναι ΔΩΡΕΑΝ για όλους.
  4. Κριτική: Οι φωτογραφίες που υποβάλλονται θα κριθούν από την τριμελή κριτική επιτροπή της διοργάνωσης. Οι αποφάσεις της επιτροπής είναι οριστικές και αμετάκλητες.
  5. Τα πνευματικά δικαιώματα των φωτογραφιών τις οποίες οι συμμετέχοντες καταθέτουν στην εκδήλωση, παραμένουν στους δημιουργούς τους. Οι συμμετέχοντες όμως παραχωρούν το δικαίωμα χρήσης των φωτογραφιών στους διοργανωτές και τους χορηγούς της εκδήλωσης, για την προβολή αυτής σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, περιλαμβανομένων και των ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης, εκθέσεων και λευκωμάτων, σχετικών με την εκδήλωση ή τους διοργανωτές.
  6. Οι συμμετοχές ανά θέμα, καθώς και οι βραβευμένες φωτογραφίες πρόκειται να αναρτηθούν σε ιστοτόπους και πιθανόν να γίνεται ονομαστική αναφορά στουςφωτογράφους και τις συμμετοχές του καθενός.
  7. Η συμμετοχή στην εκδήλωση γίνεται με τον ιδιόκτητο εξοπλισμό του συμμετέχοντα, ο οποίος φέρει και την ευθύνη λειτουργίας αυτού. Οι διοργανωτές δε φέρουν καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας, κλοπής, βλάβης ή φθοράς του εξοπλισμού.
  8. Η συμμετοχή στην εκδήλωση γίνεται με ιδία ευθύνη του συμμετέχοντα, ο οποίος πρέπει να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, η οποία λαμβάνει χώρα σε δημόσιο χώρο. Οι διοργανωτές δε φέρουν ευθύνη για τυχόν τραυματισμό του συμμετέχοντα, ή για τυχόν αστική ευθύνη που θα προκύψει από τις πράξεις ή παραλήψεις του.
  9. Οι φωτογραφίες που προσκομίζονται για κάθε θέμα πρέπει να είναι δημιουργία του συμμετέχοντα και να έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια του φωτομαραθωνίου. Δε θα πρέπει να έχουν υποστεί καμία επεξεργασία σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί οποιαδήποτε ρύθμιση της φωτογραφικής μηχανής είναι διαθέσιμη (ασπρόμαυρο, σέπια κλπ.) Τα παραπάνω θα ελέγχονται από τα exif δεδομένα των φωτογραφιών, τα οποία απαγορεύεται να αλλαχθούν. Τροποποίηση ή υποψία τροποποίησης θα έχει σαν συνέπεια τον αποκλεισμό της φωτογραφίας ή του συμμετέχοντα κατά την κρίση της επιτροπής.
  10. Οι συμμετέχοντες έχουν την αποκλειστική ευθύνη για την άδεια φωτογράφισης σε μέρη που ίσως απαγορεύεται και πρέπει να έχουν την έγγραφη συγκατάθεση των φωτογραφιζομένων και ειδικά των κηδεμόνων τους αν αυτοί είναι ανήλικοι. Προσκόμιση φωτογραφίας πορτραίτου ή φωτογραφίας που απεικονίζει σαν μέρος αυτής αναγνωρίσιμο πρόσωπο θεωρείται ότι γίνεται κατόπιν άδειας του φωτογραφιζομένου,την οποία κατέχει και είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για αυτήν ο φωτογράφος.
  11. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι προσεκτικοί και να αποφύγουν να καταθέσουν φωτογραφίες που απεικονίζουν πορνογραφικό περιεχόμενο, έγκλημα, σκληρότητα, βία, αποτρόπαια φαινόμενα, χρήση απαγορευμένων ουσιών, απεικονίζουν ανήλικους ή και ενηλίκους με τρόπο που μπορεί να τους προσβάλει και να θίξει την αξιοπρέπειά τους, ή φωτογραφίες που προάγουν, υποκινούν ή καθοδηγούν σε πράξεις εγκλήματος ή βίας. Η κριτική επιτροπή διατηρεί το δικαίωμα να αποκλείσει οποιαδήποτε φωτογραφία θεωρεί ότι ξεφεύγει από τα όρια, κατά την κρίση της και χωρίς να δέχεται ενστάσεις επί αυτής.
  12. Η ψηφιακή κάρτα μνήμης θα πρέπει να είναι άδεια από φωτογραφίες κατά την έναρξη της εκδήλωσης. Οι διοργανωτές δεν φέρουν ευθύνη για τυχόν απώλειες δεδομένων που πιθανόν να υπάρχουν στην κάρτα, κατά τη διάρκεια της παραλαβής τωνφωτογραφιών.

Διαδικαστικά

  1. Εκκίνηση και τερματισμός: Σημείο εκκίνησης και τερματισμού είναι η Πλατεία Κένεντυ στο κέντρο της Πάφου.
  2. Ώρα Προσέλευσης – εγγραφές: Την ημέρα διεξαγωγής του διαγωνισμού, οι συμμετέχοντες θα πρέπει να προσέλθουν στο σημείο εκκίνησης, μεταξύ 9:00 – 9:30 π.μ., όπου θα πρέπει να επιβεβαιώσουν ή να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στη γραμματεία, να παραλάβουν τις ατομικές κάρτες συμμετοχής με το όνομα και τον αριθμό τους και να πάρουν τις γενικές οδηγίες και τα θέματα.
  3. Εκκίνηση Διαγωνισμού: 10:00 π.μ. Με την παραλαβή της ατομικής κάρτας, η οποία θα φέρει τον αριθμό και το όνομα του συμμετέχοντα, αυτός θα πρέπει να την φωτογραφίσει. Έγκυρες είναι οι φωτογραφίες που έχουν παρθεί μετά την φωτογράφιση της ατομικής κάρτας συμμετοχής. Σε περίπτωση χρήσης πέραν της μιας (1) κάρτας μνήμης, η διαδικασία φωτογράφισης της ατομικής κάρτας συμμετοχής, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ να γίνει ξανά, δηλαδή σε κάθε αλλαγής κάρτας μνήμης.
  4. Διάρκεια Διαγωνισμού: Ο διαγωνισμός ξεκινά, από το σημείο εκκίνησης, με την ανακοίνωση των θεμάτων, από τους κριτές, στις 10:00π.μ. και διαρκεί 4 ώρες.
  5. Λήξη Διαγωνισμού 2:00 μ.μ. Η παράδοση των φωτογραφιών μπορεί να αρχίσει από τις 1:30 μ.μ. – 2:30 μ.μ. στο χώρο της γραμματείας.
  6. Τεχνικές πληροφορίες: Οι φωτογραφίες θα πρέπει να υποβάλλονται σε μορφή jpeg. ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η όποια ηλεκτρονική επέμβαση και επεξεργασία των φωτογραφιών που θα υποβληθούν στο διαγωνισμό, οι οποίες θα πρέπει να υποβληθούν όπως φωτογραφήθηκαν. Φωτογραφίες, για τις οποίες διαπιστωθεί πως έτυχαν οποιασδήποτε επεξεργασίας, θα απορρίπτονται. Γίνονται δεκτές α/μ και έγχρωμες φωτογαφίες.
  7. Υποβολή φωτογραφιών: Ο κάθε συμμετέχοντας θα μπορεί να παραδίδει, από την κάρτα της φωτογραφικής του, μόνο μία (1) φωτογραφία, της επιλογής του, για κάθε θέμα. Παρακαλούνται οι συμμετέχοντες όπως, κατά την ώρα υποβολής των φωτογραφιών τους, να έχουν ήδη αποφασίσει ποιες θα είναι αυτές που θα παραδώσουν, προς αποφυγή καθυστέρησης και να τις έχουν καταγράψει στην ειδική κάρτα που τους δόθηκε.
  8. Οι νικητές του διαγωνισμού θα ανακοινωθούν σε ειδική εκδήλωση η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 9 Ιουνίου 2017 στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου. Στην εκδήλωση θα γίνει έκθεση των φωτογραφιών που θα ξεχωρίσουν (διάρκεια έκθεσης 9-10 Ιουνίου)
Βραβεία και δώρα:

Θα δοθούν βραβεία και δώρα στους πρώτους κάθε θέματος. (Τα δώρα αυτά μπορεί να είναι φωτογραφικός εξοπλισμός, διανυκτερεύσεις, βιβλία φωτογραφίας κ.ά.).