παρουσίαση - αφιέρωμα από την fplus στον μύλο του Παππά στη Λάρισα
Στο πλαίσιο των εβδομαδιαίων συναντήσεων, η Φωτογραφική Ομάδα fplus, σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Επιστημών Δήμου Λαρισαίων διοργανώνει την Τρίτη, 06 Μαρτίου 2018 και ώρα 19:00, στο Μύλο του Παππά, (1ος όροφος) Γεωργιάδου 53 στη Λάρισα, μια παρουσίαση αφιερωμένη στον Αμερικανό φωτογράφο του πρακτορείου Magnum Photos, Ρίτσαρντ Κάλβαρ (Richard Kalvar. γεν. 1944).
Την παρουσίαση επιμελείται ο Στέφανος Μόκας
Μετά τις σπουδές Αγγλικής και Αμερικανικής λογοτεχνίας στο πανεπιστήμιο του Cornell στα μέσα της δεκαετίας του 60, ο Ρίτσαρντ Κάλβαρ (Richard Kalvar) εργάστηκε στη Νέα Υόρκη ως βοηθός του Γάλλου φωτογράφου μόδας Jérôme Ducrot. Μετά από ένα ταξίδι με την φωτογραφική του μηχανή στην Ευρώπη το 1966-1967, αποφάσισε να γίνει φωτογράφος. Αφού εργάστηκε για δύο χρόνια στη Νέα Υόρκη, του προσφέρθηκε ο πρώτος και τελευταίος του ρόλος στο θέατρο, στα Γαλλικά στη Μασσαλία και το Παρίσι, όπου και εγκαταστάθηκε, βοηθώντας στην ίδρυση του πρακτορείου Viva το 1972. Το 1975 έγινε δόκιμο μέλος του Magnum Photos, και πλήρες μέλος, δύο χρόνια αργότερα, ενώ στην συνέχεια διατέλεσε αντιπρόεδρος και πρόεδρος.
Ο Kalvar έχει κάνει εκτεταμένα προσωπικά project στην Αμερική, την Ευρώπη και την Ασία, κυρίως στη Γαλλία, την Ιταλία την Αγγλία, την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, υποστηρίζοντας τα με τις δημοσιογραφικές και εμπορικές αποστολές που έχει αναλάβει. Έχει ένα μακροχρόνιο και ημιτελές project στη Ρώμη.
Το 1980 έκανε μια ατομική έκθεση στην γκαλερί Agathe Gaillard στο Παρίσι, και έχει συμμετάσχει σε πολλές ομαδικές. Μια μεγάλη αναδρομική έκθεση του έργου του προβλήθηκε στο Maison Européenne de la Photographie το 2007, η οποία και συνοδεύτηκε από το βιβλίο του Earhlings.
Οι φωτογραφίες του Kalvar χαρακτηρίζονται από μια ισχυρή ομοιογένεια αισθητικής και θέματος. Οι εικόνες του συχνά παίζουν με την ασυμφωνία ανάμεσα στην κοινοτυπία της πραγματικής κατάστασης και την αίσθηση του παράξενου που προκύπτει από μια συγκεκριμένη επιλογή της στιγμής και του καδραρίσματος. Το αποτέλεσμα είναι μια κατάσταση έντασης μεταξύ των δύο αυτών επιπέδων της ερμηνείας, με μια συνοδεία μιας πινελιάς χιούμορ.