bliss?

Αφίσα της έκθεσης
· Εκθέσεις · Ρέθυμνο // Δημοσίευση: 25 Ιαν 2020

Η Γκαλερί Μορφές παρουσιάζει την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου στις 8 μ.μ την έκθεση φωτογραφίας μαθητών των Μαθημάτων Φωτογραφίας Ρεθύμνου με τίτλο «bliss?».

Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Μανώλης Καραταράκης και συμμετέχουν οι: 
Andrea Bieber-Xenakis, Renate La Grange, Αδριανή Δουλγεράκη, Αναστασία Τζιγκουνάκη, Ανδρέας Μελαδάκης, Άννα Γεωργίου,  Βίκυ Φειδεροπούλου, Βούλα Φιλιππάκη, Γιώργος Διλιντάς, Γιώργος Καρτσώνης, Γιώργος Κατάκης, Γιώργος Πετράκης, Δέσποινα Ζωγραφάκη, Δέσποινα Μαλλιαρού, Ειρήνη Τρυψιάνη, Ελένη Ψυχή, Ελευθερία Βοτζάκη, Εύα Κρίκη, Ζωή Φωτάκη, Κατερίνα Καυγαλάκη, Κώστας Βαρδάκης, Λίτσα Μουρτζανού, Μανούσος Σαριδάκης, Μαρία Ανδρουλιδάκη, Μαριαλένα Πανταζίδου, Ματίνα Χαλβατζή, Μελίντα Χρηστέλλη, Μυρσίνη Γαλλιού, Πέτρος Βασιλακάκη Σούλα Δημητρακάκη, Στέλλα Κωνσταντάτου, Χριστίνα Μαυρίκη.

Για άλλη μια φορά ο τίτλος της έκθεσης των μαθητών φωτογραφίας συνοδεύεται από ένα ερωτηματικό δημιουργώντας από μόνος του μια αβεβαιότητα, έναν προβληματισμό. Ο επιμελητής της έκθεσης, Μανώλης Καραταράκης, εξηγεί:

«Η αγγλική λέξη «bliss» σημαίνει «ευτυχία και ευδαιμονία». Είναι κατανοητός σαν τίτλος σε μια έκθεση, που μόνο ευτυχία μπορεί να έχει δώσει στους συμμετέχοντες, να εκθέτουν το απόσταγμα των κόπων μια ολόκληρης χρονιάς, όπου μελέτησαν το παρελθόν της φωτογραφίας από τους μεγάλους και καταξιωμένους φωτογράφους.

Δούλεψαν λοιπόν, έχοντας κατά νου κάποιο ή κάποια πρότυπα από την ιστορία του μέσου, πράγμα λογικό και αναπόφευκτο εφ’ όσον δεν υπάρχει «παρθενογένεση».

Έτσι δημιούργησαν ελεύθεροι από θεματολογία, ό,τι επιθυμούσε καθ’ ένας και τώρα ευτυχείς εκθέτουν τη δουλειά τους.

Είναι όμως αυτό το συμπέρασμα αληθινό ή μήπως είναι η μία όψη του νομίσματος; Άραγε υπάρχει κάτι που χαλάει αυτή την ευδαιμονία και ευχαρίστηση; Η απάντηση είναι θετική. Ναι υπάρχει.

Σε όλες τις ανθρώπινες αναζητήσεις, σε όποιο τομέα και να γίνεται, η αποκάλυψη του στόχου, θα φανερώσει άλλα πιο βαθιά ερωτήματα και άλλες νέες αναζητήσεις. Κατά συνέπεια ο ερευνητής-δημιουργός αντιλαμβάνεται ότι η χαρά είναι πρόσκαιρη και η επίπονη διερεύνηση συνεχίζεται. Από τον κανόνα αυτό δεν εξαιρείται ούτε η τέχνη της φωτογραφίας.

Αυτός είναι και ο λόγος της ύπαρξης του ερωτηματικού στον τίτλο της έκθεσης. Τελικά είναι ευτυχία; Είναι ευδαιμονία; ‘Η μήπως αυτή είναι πρόσκαιρη και κυριολεκτικά στιγμιαία; Τελειώνει ποτέ η αναζήτηση; Μπορεί ποτέ να κορεστεί η γνώση και η χαρά της δημιουργίας;

Δυστυχώς αλλά και ευτυχώς έτσι είναι. Η χαρά και η ευδαιμονία είναι προσωρινή, διότι αμέσως μόλις αισθανθείς μια ανύψωση από το δημιούργημα σου, την ίδια στιγμή η χαρά υποχωρεί δίνοντας τη θέση στην αγωνία για γνώση και στην εκ νέου αναζήτηση».