Και εγένετο άλας

flyer εκδήλωσης
· Εκθέσεις · Ιωάννινα // Δημοσίευση: 09 Ιαν 2025

έκθεση φωτογραφίας του Πολυδεύκη Ασωνίτη στο Photometria Photography Center (PPC)

Οι λευκές πυραμίδες των αλυκών σχηματίζονται από το νερό και τον αέρα. Στοιχεία της φύσης που συνεργάζονται αρμονικά για να μάς προσφέρουν το πολύτιμο αγαθό, το αλάτι.
Όλα μία μαγεία. Η φύση, τα χρώματα του θαλασσινού νερού που άλλαζαν σταδιακά από μπλε σε κόκκινα και μωβ, τα γεωμετρικά σχήματα των «τηγανιών» όπου θερμαίνεται το νερό, η αέναη χορευτική κίνηση των εργαζομένων αλυκάριων, τα πρωταρχικά εργαλεία όπως το φτυάρι, η εμφάνιση των μηχανών και των ιμάντων μεταφοράς του αλατιού.
Μέρα με τη μέρα, εποχή με την εποχή, από τον Απρίλιο μέχρι και αρχές Οκτωβρίου έπαιρνα το δρόμο για το Μεσολόγγι για να πετύχω τις καιρικές συνθήκες. Έμεινα μέχρι τα πρωτοβρόχια για να καταδείξω, για πρώτη φορά, τη διαδικασία παραγωγής αλατιού και με συνθήκες βροχής, τότε που μεγαλώνει η αγωνία μήπως και λιώσει το αλάτι και χαθούν τόνοι απ΄αυτό.
Μια μέρα, το νερό έγινε κόκκινο και θύμιζε το αίμα στον Νείλο. Ένα εικαστικό τοπίο εμφανίστηκε μπροστά μου. Σα να ήμουν σε έκθεση ζωγραφικής. Τότε φανερώθηκαν οι λευκοί κρύσταλλοι. Ήταν σκληροί και πλήγωναν τα πόδια. Μία κατακόκκινη μηχανή άρχισε να κόβει το αλάτι σε λωρίδες, να το θρυμματίζει και να το φορτώνει στους μεγάλους ιμάντες μεταφοράς προς το χωνί και από εκεί στα φορτηγά.
Φόρτωμα, ξεφόρτωμα και μετά άρχισαν να σχηματίζονται οι τεράστιες λευκές πυραμίδες.
Ήταν σαν τη δημιουργία του κόσμου. Ένας ιερός και ευλογημένος χώρος με ιερείς τους επιστάτες και τους εργαζόμενους σε μία καθημερινή φυσική λειτουργία.

O Πολυδεύκης Ασωνίτης γεννήθηκε το 1956 στα Γιάννενα όπου και διαμένει.
Σπούδασε Οικονομικά, Παιδαγωγικά και Φωτογραφία.
Είναι Διδάκτορας στο αντικείμενο της Σημειολογίας της Τέχνης και φέρει μεταπτυχιακό τίτλο στις Επιστήμες της Τέχνης.
Τη φωτογραφία σπούδασε στη Σχολή «Ε.Μ.Ε.Φ.» του Δημήτρη Χλιβερού, στον Πλάτωνα Ριβέλλη και στη Σχολή «Φωτοκίνηση» του Γιώργου Πασσιά.
Δίδαξε τη φωτογραφία στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας και σε όλα τα ΔΙΕΚ της Ηπείρου.
Πραγματοποίησε πολλές ατομικές και ομαδικές φωτογραφικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε Κέντρα Τέχνης. Πνευματικά Κέντρα και Μουσεία.
Είναι μόνιμος αρθρογράφος του περιοδικού «ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ», από την ίδρυσή του. Έχει εργαστεί ως φωτορεπόρτερ για το περιοδικό «ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ».
Ίδρυσε και διετέλεσε Πρόεδρος και μέλος την Καλλιτεχνικής Επιτροπής των Φωτογραφικών ομάδων Ιωαννίνων: «ΦΩΤΟΡΑΣΗ» και «ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΤΕΣ».
Έχει εκδώσει τέσσερα φωτογραφικά λευκώματα, με τίτλους: «Τοπία Παιδικότητας», «Καλλιέπεια», «Οι Καρβουνιάρηδες της Πίνδου» και «Εγένετο Άλας».
Έχει επιλεγεί τρεις φορές στην «Φωτομετρία» για τις «Παράλληλες Φωνές», με τα projects: «Αμβρακικός», «Λασπόλουτρα Κρηνίδων» και «Μεσολόγγι: η πόλη της θάλασσας και του ουρανού».
Το 2023 η συμμετοχή του διακρίθηκε ανάμεσα στις 25 καλύτερες φωτογραφίες στο Διεθνή διαγωνισμός της Φωτομετρίας, με θέμα: “Emerging Roots”, με κριτή τον Martin Parr φωτογράφου του πρακτορείου «Magnum».
Έχει πραγματοποιήσει, μετά από διαδικασία επιλογής, τρεις ατομικές εκθέσεις στην επαγγελματική διοργάνωση: «PHOTOVISION», του περιοδικού: «ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ».
Το 2021 έλαβε το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό της «Ifocus-Community» στο πλαίσιο του Φεστιβάλ: «Phos Athens» και «Pulb». Ειδική μνεία έλαβε από το «Lens Culture».
Από το 2021 είναι Official Fujifilm X- Photographer.
Διδάσκει την Φωτογραφία σε φωτογραφικές ομάδες, λέσχες και συλλόγους.

Την εκδήλωση ντύνει μουσικά η Μαρίνα Δημητριάδου, με σόλο φαγκότο σε μπαρόκ μελωδίες