Unstable Fields

εκθετήριο Μπενάκη
· Εκθέσεις · Αθήνα // Δημοσίευση: 14 Ιουλ 2016

έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη στο πλαίσιο του Athens Photo Festival 2016

«ασταθή πεδία» αναφέρονται στην ιδέα της ρευστότητας και των συνεχών ανακατατάξεων σε μια περιοχή ή σε μια κατάσταση. Τα αισθήματα της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας που επηρεάζουν όπως ποτέ άλλοτε την κοινωνία και την ατομική ζωή από κάθε άποψη, οπτικοποιούνται με διαφορετικούς τρόπους από τους φωτογράφους που συμμετέχουν. Αποτυπώνεται έτσι μια εξελισσόμενη, περίπλοκη, μη-γραμμική πραγματικότητα, όπως αυτή εκφράζεται με το φωτογραφικό γλωσσικό ιδίωμα.

Η Ελλάδα, προεξάρχουσα του χορού της ευρωπαϊκής οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, υφίσταται έντονες αναταράξεις και φιλοξενείται σταθερά στον διεθνή Τύπο. Στα έργα του Δημήτρη Μιχαλάκη, τα αρνητικά συναισθήματα και ο θυμός κυριαρχούν απέναντι στην οργάνωση, τη συλλογικότητα και την αλληλεγγύη. Πρωτοσέλιδα διεθνών εφημερίδων αναφερόμενα στην Ελλάδα, τα οποία συλλέγει ο Πάνος Τσαγκάρης από το 2010, καλύπτονται με αλχημικό χρυσό, ως υπενθύμιση της αναγκαίας διαδικασίας προς την απόλυτη κάθαρση. Αποσπάσματα του βίντεο που δείχνει την πορεία ενός Καναδού τζιχαντιστή από τη Δύση έως τη Συρία και τον θάνατό του στη μάχη χρησιμοποιούνται από τον Απόστολο Ζερδεβά για να εστιάσει σε μια αφήγηση πού πάει πέρα από την εικονογραφία του πρωτογενούς υλικού. Ο χειμώνας του 2014 αλλάζει την Ουκρανία και ο Maxim Dondyuk συνοψίζει σε εικόνες το φως και τη σκιά, τον πυκνό μαύρο καπνό και τη λευκότητα του φλεβαριάτικου χιονιού, όπως μπλέκονται στον καμβά της επανάστασης.

Golden Newspaper Private collection. Courtesy Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki
Πάνος Τσαγκάρης
Golden Newspaper
Private collection.
Courtesy Kalfayan Galleries, Athens - Thessaloniki

 

Culture of the confrontation
Maxim Dondyuk
Culture of the confrontation

Στις 19 Αυγούστου 2012, ο Σύριος Issa Touma παρατηρεί ότι ο Ελεύθερος Συριακός Στρατός χτίζει ένα οδόφραγμα κάτω από το παράθυρό του, στο Χαλέπι, και τις επόμενες εννέα ημέρες μένει μέσα, καλύπτοντας τα γεγονότα. Ο Martin Kollar εξερευνά την πολυπλοκότητα του Ισραήλ και της Δυτικής Όχθης, οι ασπρόμαυρες φωτογραφίες της Emine Gozde Sevim αποτελούν την αναδόμηση μιας παρατεταμένης προσωπικής ανάμνησης της Αιγύπτου, που βρίσκεται στη μέση μιας ιστορικής μετάβασης, ενώ η σειρά του Pietro Paolini εξερευνά την καθημερινότητα της Βενεζουέλας σε μια εξαιρετικά ευαίσθητη στιγμή. Τα ταξίδια του Nick Hannes στις ακτές της Μεσογείου δίνουν εικόνες για την κρίση στην Ελλάδα, την Αραβική Άνοιξη, τις βάρκες με τους πρόσφυγες, τους πολέμους, αλλά και τους λουομένους στα γαλλικά θέρετρα, σε ένα καλειδοσκοπικό πορτραίτο που αντιπαραθέτει παράλληλες πραγματικότητες και αποκαλύπτει τα παράδοξα αυτής της περιοχής.

Field Trip
Martin Kollar
Field Trip

The Two Halves, Venezuela 2014
Pietro Paolini
The Two Halves, Venezuela 2014