1ο Εργαστήρι φωτογραφίας
Φέτος, η φωτογραφική ομάδα art8 του Παραδοσιακού Καλλιτεχνικού εργαστηρίο Αγρινίου διοργανώνει 3 εργαστήρια φωτογραφίας.
Σεμινάριο διάρκειας 2,5 ημερών.
Παρακολούθηση 8-9 ώρες ημηρεσίως
Η φωτογραφική διαδικασία - λήψη, επιλογή και αξιολόγηση των εικόνων - βασίζεται στις μέρες μας ως επί το πλείστον σε ορθολογικά και επιστημονικά κριτήρια. Κριτήρια που πηγάζουν από την ανάλυση του περιεχομένου της εικόνας, την μελέτη της μορφής της μέσα από την ιστορία της τέχνης, αλλά και κριτήρια προερχόμενα από την ψυχανάλυση, την κοινωνιολογία η την ανθρωπολογία. Ωστόσο παραβλέπουμε το γεγονός ότι αυτό που υλοποιεί το καλλιτεχνικό έργο δεν είναι παρά το φωτογραφικό βλέμμα και μόνο αυτό. Το φωτογραφικό βλέμμα είναι αυτό που καθρεφτίζει την εσωτερική αλήθεια του δημιουργού και είναι απόλυτα προσωπικό. Και παρότι μπορούμε να το περιγράψουμε, κατ’ουσία δεν μπορούμε να το προσεγγίσουμε μόνο με τη λογική συνεπαγωγή (IQ) γιατί απλά είναι κάτι που την υπερβαίνει.
Το σεμινάριο λοιπόν επιχειρεί μια ολιστική προσέγγιση της καλλιτεχνικής διαδικασίας δίνοντας έμφαση εκτός του (IQ) στην καλλιέργεια της συναισθηματικής και της πνευματικής νοημοσύνης (ενσυναίσθηση, διαίσθηση, κ.α). Και την ανάπτυξη μιας αίσθησης συνειδητότητας στο «εδώ» και στο «τώρα», που διευκολύνει την οπτική ευφυΐα και οδηγεί στην «άμεση θέαση». Δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος αποδοχής και μοιράσματος προϋπόθεση για κάθε δημιουργική πράξη. Μέσα από βιωματικές και διαλογιστικές ασκήσεις, που ενθαρρύνουν την έκφραση, και την όξυνση της ευαισθησίας, τον πειραματισμό -όπου το «ατύχημα» και το «λάθος» αποτελούν εγγενή στοιχεία της δημιουργίας- οι συμμετέχοντες καλούνται να συναντήσουν ολόκληροι (και όχι μόνο διανοητικά) την εικόνα και ταυτόχρονα να ανακαλύψουν το προσωπικό τους βλέμμα. Ο παραπάνω τρόπος δίνει στην φωτογραφική διαδικασία μια ουσιαστική κατανόηση, μετατρέποντας τη σε οδό συνειδητότητας.
Οι συμμετέχοντες καλούνται να φέρουν τις 30 πιο αγαπημένες φωτογραφίες τους. Ακόμη 15 εικόνες φωτογραφίες η ζωγραφιές (άλλων) που τους αρέσουν πάρα πολύ. Αυτή η διαδικασία δεν είναι τόσο για να αξιολογήσουμε ως καλές η κακές τις εικόνες όσο για να αποκτήσουμε συνειδητότητα σχετικά με τη ματιά μας.