Over|State & AMORE

λογότυπα φορέων
· Εκθέσεις · Αθήνα // Δημοσίευση: 03 Ιουν 2017

το Void παρουσιάζει δύο εκθέσεις στα πλαίσια του Athens Photo Festival

Over|State by Ilias Georgiadis

Opening: Fri 2 June, 20:00
2-15 June, 2017

To Over|State είναι η πρώτη δουλειά του νεαρού Έλληνα φωτογράφου, που παρουσιάζει μια σειρά που μυστηριωδώς και σχεδόν αυτόματα σε μαγνητίζει. Οι σκοτεινές αυτές εικόνες, όπου το λευκό σε αντίθεση με το βαθύ μαύρο έρχεται να μας ταρακουνήσει, είναι σαν να απεικονίζουν χαρακτήρες φαντάσματα. Στο επίκεντρο των φωτογραφιών οι ανώνυμες αυτές σιλουέτες επιπλέουν σε ένα ανησυχητικό κόσμο με θολά περιγράμματα, σαν να προέρχονται από μια αφηρημένη πραγματικότητα. Κάτι περίεργο αναδύεται που θυμίζει μοναξιά. Είναι η μοναξιά εκείνη που νιώθει κάποιος όντας φυλακισμένος σε μια σκοτεινή πραγματικότητα; Στο Over|State o Γεωργιάδης χρησιμοποιεί τη φωτογραφία για να φτάσει στα βάθη της ανθρώπινης ύπαρξης, εκεί όπου γεννιούνται το σκοτάδι και το φως, εκεί όπου γεννιούνται -αλλά και πεθαίνουν- η μοναξιά και ο εθισμός.

πορτραιτο γυναίκας, ασπρόμαυρη φωτογραφία

Over|State is the first photographic work from the young Greek photographer who presents a series which strangely and almost immediately mesmerizes you. The dark shots where white slams violently into deep black put ghostly characters on scene. At the very heart of the photographs, these anonymous silhouettes float in a disturbing world with fuzzy outlines, as if they came from abstract reality. A strange impression of solitude emerges. Is this solitude the labyrinth of a mundane life in which everyone wanders? For Ilias Georgiadis uses photography to reach the depths of the human being where the obscure desires arise and overcome the trials of addiction and aloneness.

Laure Etienne / Polka Magazine


AMORE

Μια ημιτελής οπτική τριλογία της Valentina Abenavoli
Επιμέλεια έκθεσης: Νατάσσα Χριστιά

Opening: 22 Ιουνίου 2017

Η εικαστική εγκατάσταση AMORE φέρνει στο προσκήνιο την Anaesthesia και το A MORE, δύο έργα της Valentina Abenavoli (που δημοσιεύθηκαν ή πρόκειται να δημοσιευθούν από τoν AKINA, τον εκδοτικό οίκο που συνδιεθύνει με τον Alex Bocchetto).

Πολύπλευρη και εκρηκτική, η δημιουργική δραστηριότητα της Abenavoli περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα στον τομέα της φωτογραφίας: Από την επιμέλεια εκδοτικών πρότζεκτς, τη δημοσίευση βιβλίων και τη συγγραφή, στην επιμέλεια των προσωπικών της αφηγήσεων υπο τη μορφή αυτόνομων οπτικών ονειροπολημάτων που μετασιώνονται απροσδόκητα σε εκρηκτικές διακηρύξεις πολιτικού ακτιβισμού στον σημερινό κόσμο της εικόνας.

Η έκθεση βασίζεται σε μια ημιτελή τριλογία. Από τη φρίκη της αγάπης στην Αναισθησία μέχρι την ομολογητή επιθυμία, την σιωπηρή σαρκική αγάπη και την πορνογραφική ποίηση του A MORE, οδηγεί σε μια άγνωστη επικράτεια εκτός των ορίων της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας, που διαπνέεται από ένα αίσθημα υπερβατικό. Από την διήγηματική διάρθρωση του βιβλίου έως την εικαστική εγκατάσταση στον τοίχο, από φωτογραφίες vintage σε απλές αναπαραγωγές εικόνων, από τον λόγο τον γραπτό στον προς υπαγόρευσή, από τη φωτογραφία στην κινηματογραφική προβολή και τούμπαλιν, υποβάλλει την διαδραστική και δικτυακή χρήση την εικόνας σήμερα σε μια διαδικασία συνεχούς επανερμηνείας, οικειοποίησης, κατανάλωσης... Με τα οπτικά δοκίμια της, η Abenavoli αποπλέει στα θολά σύνορα της εικόνας και του νοήματος, εκεί όπου δεν επικρατεί τίποτε άλλο παρα μόνο κόπωση. Αναθεωρεί με κριτικό βλέμμα τους μηχανισμούς θέασης και θεώρησης του σημερινού ιστορικού γίγνεσθαι, και επανεφεύρει τις έννοιες του ντοκιμαντέρ και της μυθοπλασίας - του τι είναι προορισμένο να μένει εν οίκω και τι εν δήμω. Αυτή η συγκρουσιακή οπτική διασταύρωση των εικόνων και των νοημάτων που ελλοχεύουν στα θολά νερά των δικτυακών μέσων θεμελιώνει τη γραφή της και καταξιώνει τον στοχασμό της και τη γυναικεία της φωνή. ‘Όπως και στην περίπτωση του Chris Marker, η αφήγηση της δεν είναι απλός μυθοπλαστικός λόγος,  αλλά μια θαρραλέα και αντικομοφρομιστική αντιπαράθεση με την σύγχρονη δυστοπία.

Νατάσσα Χριστιά

πορτραίτο γυναίκας με άσπρη μαντήλα, έντονο contrast, ασπρόμαυρη

An unfinished visual trilogy by Valentina Abenavoli
Exhibition curated by Natasha Christia

AMORE brings together Anaesthesia and A MORE, two ongoing editorial projects by Valentina Abenavoli (published or due to be published by AKINA).

Exuberant and multifaceted, Abenavoli’s creative activity encompasses almost everything: from book editing, publishing and writing to curating her own narratives into autonomous visual essays of reveries that abruptly turn into volcanic manifests of political activism regarding today’s image world.

AMORE is an exhibition about an unfinished trilogy. From the horror of love in Anaesthesia to the confessional desire, the mute carnal love and the pornographic poetry of A MORE, it leads to an unknown territory, pervaded by a feeling stronger than the extremeness of being and not being. From the printed book sequence to the wall installation, from vernacular vintage photographs to reproductions, from the written word to the dictated one, from photography to cinematography, and vice versa, the show confronts media and integrates the image in a process of incessant re-interpretation, re-appropriation, consumption… Through her visual essays, Abenavoli reaches the liquid frontiers of the image and meaning, wherein exhaustion is prevalent.

She questions the very mechanisms of seeing, and reinvents the notions of documentary and fiction —of what is deemed to remain in the private realm and what is public. This confrontational and uncompromised visual mash up of media images and meanings builds a solid visual essay that consolidates Abenavoli’s female voice and status as a contemporary visual thinker.

Similarly to Chris Marker, hers is not mere storytelling but a courageous and unconventional at heart confrontation with the contemporary dystopia.

Natasha Christia