Μητέρα Θεσσαλονίκη

έργο τέχνης, πεζός σε παραλία, καράβι
· Εκθέσεις · Θεσσαλονίκη // Δημοσίευση: 26 Νοε 2010

η έκθεση/εργαστήριο του Βασίλη Καρκατσέλη, πέρασε στη δεύτερη φάση του

Το ανοικτό εργαστήριο του Βασίλη Καρκατσέλη με τίτλο: Μητέρα Θεσσαλονίκη, πέρασε στη δεύτερη φάση του, με αναδιάρθρωση υλικών, νέα επεξεργασία της προβολής και προσθήκη νέων έργων, που κατασκευάστηκαν επί τόπου, κατά τη διάρκεια της έως τα σήμερα λειτουργίας του.

Στο εργαστήριο / έκθεση, που θα είναι ανοικτό ως προς τις θέσεις του και υπό συνεχή διαμόρφωση, παρουσιάζονται (και εμπλουτίζονται συνεχώς) 4 διαφορετικά δείγματα της δουλειάς του καλλιτέχνη με θέμα την Πόλη της Θεσσαλονίκης.

Παρουσιάζονται 4 διαφορετικοί αλλά βασικοί άξονες έρευνας στο έργο του, με τις υποκατηγορίες τους, οι οποίοι, κατά τη διάρκεια των δύο και μηνών που θα διαρκέσει το εργαστήριο, εμπλουτίζονται συνεχώς με υλικά από το αρχείο του καλλιτέχνη.

Στους τοίχους, στην αρχή και σαν αρχή, παρουσιάστηκαν 4 διαφορετικές πειραματικές ενότητες έργων και τεχνικών, από το παρελθόν, που παρέμειναν σε αυτό το στάδιο από έλλειψη χρόνου. Κατά τη διάρκεια αυτού του project, οι ενότητες αυτές, με όλα τα υλικά που περιλαμβάνουν οι φάκελοί τους, αλλά και τα αρχικά δοκίμια και προσχέδια, ξαναδουλεύονται. Παρουσία κοινού ο καλλιτέχνης, (υπενθυμίζεται ότι ο Βασίλης Καρκατσέλης είναι και ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης), παρουσιάζει όλα τα υπάρχοντα δείγματα εργασίας του, ενώ στην οθόνη του υπολογιστή του συνεχίζει τις απαραίτητες διορθώσεις. Το κοινό τον βοηθά να τα συνεχίσει. Πληρώνοντας μόνο το κόστος της εκτύπωσης σαν προαγορά έργου, τον βοηθά να δει, να τσεκάρει το στάδιο στο οποίο έχει φτάσει το έργο και να συνεχίσει περεταίρω.

Το έργο για να προχωρήσει, πρέπει να τυπώνεται και να κρεμιέται στον τοίχο για τις απαραίτητες διορθώσεις. Το έργο στον τοίχο είναι μία νέα πραγματικότητα, ένα νέο αντικείμενο και σαν τέτοιο πρέπει να το αντιμετωπίζεις. Καταλαμβάνει χώρο, δημιουργεί περιβάλλον, παράγει σκέψεις και καμία σχέση δεν έχει με την ίδια εικόνα σε δείγμα ή το φάντασμά της στην οθόνη του υπολογιστή. Ήθελα να τα δω στον τοίχο, να τα χαϊδέψω, να μιλήσω μαζί τους, έστω και μετά από τόσο καιρό, και γι αυτό αποδέχθηκα την πρόταση. Για δύο μήνες θα δουλέψω για αυτά, δήλωσε ο καλλιτέχνης.