αποτελέσματα
Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ολοκληρώθηκε το 9ο Photo Sunday για το 2019 που διεξήχθη την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2019 από τις 00:00 έως τις 23:59, παράλληλα σε 9 πόλεις της χώρας μας και συνδιοργανώθηκε από τη Φωτογραφική Ομάδα fplus, τη Φωτογραφική Ομάδα Ρόδου PhotOrion, τη Φωτογραφική Λέσχη Βόλου, τη Φωτογραφική Λέσχη Καστοριάς, τη Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Πρέβεζας, τη Φωτογραφική Ομάδα Κέρκυρας, τη Φωτογραφική Ομάδα Διάφραγμα 26, τη Φωτογραφική Ομάδα Άρτας Φ.Ο.Α. και το φωτογραφικό εργαστήρι Αίγινας του Μ.Σ.Αίγινας "ο Καποδίστριας".
Το θέμα του 9ου Photo Sunday για το 2019 είχε τίτλο "Καμπύλες / Τόξα" και δόθηκε από τον Σπύρο Σουέρεφ (φωτογραφική ομάδα Κέρκυρας).
Αποτελέσματα Κοινού
Η φωτογραφία που συγκέντρωσε τις περισσότερες ψήφους στο 9ο Photo Sunday για το 2019 ανήκει στον Δημήτρη Μητσόπουλο από τη τη Φωτογραφική Λέσχη Καστοριάς
Φωτογραφία: Δημήτρης Μητσόπουλος (Φωτογραφική Λέσχη Καστοριάς)
Αποτελέσματα Κριτικής Επιτροπής
Η φωτογραφία που επιλέχθηκε από την κριτική επιτροπή ανήκει στον Βασίλη Παπάζογλου από τη Φωτογραφική Λέσχη Καστοριάς (βλ. πρώτη φωτογραφία).
Κριτής για το 9ο Photo Sunday 2019 ήταν ο Βασίλης Κάντας.
Ο ίδιος, ανέφερε σχετικά με την φωτογραφία που επέλεξε:
Ευθυγραμμισμένη φορμικά με το θέμα που δόθηκε – καμπύλη/τόξο – καταφέρνει περισσότερα από την απλή εικονοποίηση μιας φόρμας που να αποδίδει το θέμα. Όσο αφορά το περιεχόμενο, καταφέρνει να φτιάξει ένα μοτίβο (από συστοιχία δύο μόνο αντικειμένων –πιρούνι και μπίλια) του οποίου το σχήμα είναι οπτικά ενδιαφέρον, μινιμαλιστικά δυναμικό και κυρίως δεν θυμίζει κάτι συγκεκριμένο (ευτυχώς δεν εικονοποιεί επακριβώς ένα τόξο, παρότι θα μπορούσε εύκολα να επιτευχθεί), οπότε ανοίγει τις πιθανές αναγνώσεις της εικόνας. Ο φωτισμός της εικόνας, αν και δεν είναι ιδιαίτερα επιμελημένος, καταφέρνει να αποδώσει μια ήσυχη και μυστικιστική ποιότητα στο επινοημένο, νέο αντικείμενο που κείτεται σε απροσδιόριστο χώρο.
Σημείωση:
Αξίζει να ειπωθεί εδώ πως σε αυτό το πλαίσιο ανάγνωσης που δίνεται η εικόνα αυτή -ένα τιτλό θέμα και μια μόνο εικόνα, απουσία συνοδευτικού κειμένου και άλλων συναφών φωτογραφιών- η πρόθεση και οι διαπιστώσεις/ανακαλύψεις του δημιουργού δεν έχουν τη δυνατότητα να ξεδιπλωθούν/επικοινωνηθούν. Τα κριτήρια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν λοιπόν για την συζήτηση του έργου είναι εκείνα του «ενδιαφέροντος φαινομένου» (τι υπάρχει εκεί και πως αναπαριστάται) και της «επίδρασης» (το τι αυτό επιφέρει). Το φωτογραφικό μέσο ωστόσο, μέσω κατάλληλων χειρισμών, μπορεί να μεταφέρει πολύ περισσότερη πληροφορία, διευρύνοντας δημιουργικά τον χώρο κυκλοφορίας της.Ιδανικά, μελλοντικά, ο δημιουργός της εικόνας θα πρέπει να αφουγκραστεί το «τι» (περίπου ή ακριβώς) διαπραγματεύεται το σχήμα που επινόησε και να συνεχίσει φτιάχνοντας νέες εικόνες που να αναδεικνύουν άλλες πτυχές αυτού του «τι» που θα αναγνωρίσει (ή που θα αναδύεται καθώς εκείνη/ος παράγει νέες φωτογραφίες).
CV
Ο Βασίλης Κάντας κατέχει διδακτορικό στο πεδίο Φιλοσοφία του φωτογραφικού μέσου. Έχει εργασθεί ως λέκτορας Φωτογραφίας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου, ΤΕΙ Ιονίων Νήσων, London South Bank University, London College of Communication) επιμορφωτής σεμιναρίων περί Επικοινωνίας της Εικόνας (Ακαδημία Πλάτωνος, ifocus) εκπαιδευτής Φωτογραφίας (ΔΙΕΚ Κηφισιάς & Χαιδαρίου), σε studios διαφημιστικής εικόνας κ.α. Εκθέτει το έργο του από το 2001 και διδάσκει από το 2010. Αυτόν τον καιρό τρέχει το εξ΄ αποστάσεως εργαστήρι καθοδήγησης Photo Tunnel (www.pres.org.gr/des-kati) και το εξ’ αποστάσεως πρόγραμμα Φωτογραφία: Θεωρητικές προσεγγίσεις & προσωπικό ύφος (ΕΚΠΑ)
Linkedin: https://gr.linkedin.com/in/vasileioskantas
Facebook: https://www.facebook.com/vassilis.kantas.1
Instagram: https://www.instagram.com/vassilisfoto/?hl=en