Με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων ολοκληρώθηκε το 6ο Photo Sunday για το 2021 (94ος διαγωνισμός από την έναρξη) που διεξήχθη την Κυριακή 27 Ιουνίου 2021, από τις 00:00 έως τις 23:59, παράλληλα σε 8 πόλεις της χώρας μας και συνδιοργανώθηκε από τη Φωτογραφική Ομάδα fplus, τη Φωτογραφική Ομάδα Ρόδου PhotOrion, τη Φωτογραφική Λέσχη Βόλου, τη Φωτογραφική Λέσχη Καστοριάς, τη Ελληνική Φωτογραφική Εταιρεία Πρέβεζας, τη Φωτογραφική Ομάδα Άρτας Φ.Ο.Α. το φωτογραφικό εργαστήρι Αίγινας του Μ.Σ.Αίγινας "ο Καποδίστριας" και η Ομάδα Φωτογραφίας του Συλλόγου Εδεσσαίων Καλλιτεχνών "Απελλής".
Το θέμα του 6ου Photo Sunday για το 2021 είχε τίτλο "Ίχνη".
Τα "φωτογραφικά ίχνη" σαν προσωπικό ημερολόγιο, ίχνη αληθινά και φανταστικά, ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας και των συναισθημάτων μας. Ίχνη που αφήνουν οι άνθρωποι στο πέρασμα του χρόνου και γίνονται μνήμες και οξυγόνο σε αυτό που δεν έχει έρθει ακόμη.
Το θέμα δόθηκε από τον Άρη Παύλο από το φωτογραφικό εργαστήρι Αίγινας (Μ.Σ.Α.Κ.)
Αποτελέσματα Κοινού
Η φωτογραφία που συγκέντρωσε τις
περισσότερες ψήφους στο 6ο Photo Sunday για το 2021 ανήκει στη
Σαλώμη Μελισσάρη από το
Φωτογραφικό Εργαστήρι Αίγινας του Μορφωτικού Συλλόγου Αίγινας ο Καποδίστριας(Μ.Σ.Α.Κ)
Φωτογραφία: Σαλώμη Μελισσάρη / Φωτογραφικό Εργαστήρι Αίγινας του Μορφωτικού Συλλόγου Αίγινας ο Καποδίστριας (Μ.Σ.Α.Κ)
Αποτελέσματα Κριτικής Επιτροπής
Η φωτογραφία που επιλέχθηκε από τον κριτή αυτού του μήνα που ήταν ο Κώστας Δαουλτζής ανήκει στον Δημήτρη Μητσόπουλο από τη Φωτογραφική Λέσχη Καστοριάς. (βλ. πρώτη φωτογραφία).
Ο Κώστας Δαουλτζής (κριτής του διαγωνισμού αυτό τον μήνα), ανέφερε σχετικά με την φωτογραφία που επέλεξε:
"Μια εικόνα πολύ απλή στη σύλληψή της που ίσως για πολλούς να φαίνεται απλοϊκή, αλλά που πιστεύω ότι αποδίδει το θέμα απόλυτα. Ένα κάδρο καρφωμένο στον τοίχο που κάποια στιγμή αποσύρθηκε και έχει αφήσει το ίχνος του αλλά δεν έχει πάρει μαζί του την ιστορία που κουβαλούσε. Ήταν φωτογραφία, ήταν κάποια ζωγραφιά, ήταν κάποιοι κάδρο έτοιμο αγορασμένο σε κάποια λαϊκή αγορά; Παραμένει η απορία. Ένα οικογενειακό στιγμιότυπο από πρόσωπα που έχουν χαθεί; Το πιο πιθανό μια ασπρόμαυρη φωτογραφία να θυμίζει το τραγούδι με τον Μανώλη Μητσιά "Άσπρη - μαύρη η φωτογραφία, είχε ένα χαμόγελο μισό..." Μου έφερε επίσης στο νου τη διήγηση του καθηγητή μας Κωστή Αντωνιάδη που μας έλεγε για μια εκπομπή στην τηλεόραση πριν αρκετά χρόνια στη Γαλλία, όπου καλούνταν κοινοί, καθημερινοί άνθρωποι να σχολιάσουν τη φωτογραφία από ένα τραπέζι στρωμένο και που κάποιο πιάτο είχε μείνει ανέγγχτο και πόσο γύρω από αυτό, χωρίς να φαίνεται η αιτία, δημιουργούσαν εικόνες με τη φαντασία τους που δεν υπήρχαν αποτυπωμένες. Για κάποιο παιδί που είχε "φύγει" και δεν κατάφερε να παραβρεθεί αλλά κρατάγαν σε ανάμνηση τη θέση του και τόσες άλλες φαντασιώσεις. Στο νου μου ήρθε επίσης ο πίνακας του Kazimir Malevich "Το Μαύρο Τετράφωνο" (Τhe Black Square αγγλιστί), ένας πίνακας εμβληματικός, που έχει μείνει στην ιστορία της τέχνης για την πρωτοποριακή του σύλληψη. Ακριβώς το ίδιο πράγμα είδα στην εικόνα αυτή αλλά σε λευκή μορφή! Στο νού μου ήρθαν επίσης δοκιμές που κάναμε όταν εκτυπώναμε φωτογραφίες στο σκοτεινό θάλαμο και δοκιμάζαμε διαφορετικές εκθέσεις στο χαρτί για να αποδώσουμε σωστά το αρνητικό. Για τους λόγους αυτούς επέλεξα τη συγκεκριμένη εικόνα, γιατί χωρίς να είναι "τίποτα" δημιουργεί στο υποσυνείδητο τόσες ιστορίες. Ταιριάζει απόλυτα και στο "κέντρισμα" (punctum κατά τον Roland Barthes) που επιφέρει στον θεατή. Κάποιες φωτογραφίες χωρίς να είναι τέλειες τεχνικά, έχουν την δύναμη να παραμένουν στη μνήμη και, κατά την ταπεινή μου γνώμη, η φωτογραφία αυτή έχει το χάρισμα αυτό."
Βιογραφικό του κριτή: Ο Κώστας Δαουλτζής γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη όπου και αποφοίτησε από το τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Πρωτοασχολήθηκε με τη φωτογραφία όντας φοιτητής και μεταφρά-ζοντας δύο βιβλία για τη φωτογραφία για τις εκδόσεις ΜΩΡΕΣΟΠΟΥΛΟΣ και το περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, με τίτλο «ΦΟΡΜΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΗ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ» και «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΚΟΤΕΙΝΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ» της KODAK. Επίσης μετέφρασε άρθρα για το περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ.
Αργότερα και σε ώριμη ηλικία εισήλθε με κατατακτήριες εξετάσεις στο Τμήμα Φωτογραφίας της Σχολής Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών στο ΤΕΙ Αιγάλεω παίρνοντας το δίπλωμά του. Η πτυχιακή του εργασία είχε τίτλο «ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΥ» κάνοντας μια κριτική σε φωτογραφίες Ελλήνων φωτογράφων διαχρονικά και σε συνέχεια αντίστοιχης εργασίας που είχε γίνει στην Αμερική για Αμερικανούς φωτογράφους και με ίδιο τίτλο “The Photographer’s Eye” έκδοση του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.
Άρθρα του έχουν, επίσης, δημοσιευθεί στο περιοδικό ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ.
Στο χώρο της φωτογραφίας έχει στο παρελθόν διδάξει φωτογραφία στο Κέντρο Δημιουργικής Απασχόλησης της Πρότασης στην Πάτρα σε συνεργασία με τον Σάκη Ροδίτη και στο «Α.Σ.Τ.Ο. Επικοινωνούμε» μαζί με τον Νίκο Τσακανίκα. Επίσης με παρουσιάσεις για το σκοτεινό θάλαμο στο Πολιτιστικό Τμήμα Φοιτητών του Πανεπιστημίου Πάτρας «ΙΔΡΥΜΑ ΤΟΠΑΛΗ» και στη Ν.Ε.Λ.Ε Πατρών παρέα με τον Ανδρέα Αλεξόπουλο. Επίσης την χρονιά 2018-19 δίδαξε φωτογραφία στο Σύλλογο Εργαζομένων Ο.Τ.Ε. «Πολύμορφο» και είχε την επιμέλεια της φωτογραφικής έκθεσης στο τέλος της χρονιάς.
Έχει συμμετάσχει σε συλλογική έκθεση με το Τμήμα Φωτογραφίας της Ν.Ε.Λ.Ε. σε καταστήματα της Πάτρας και με ατομική έκθεση στο χώρο του Catamaran, στην Παναγοπούλα μαζί με τον φίλο και φωτογράφο Γιάννη Βλασταρά. Φωτογραφίες του έχουν κερδίσει το πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό που διεξήχθη από το Σύλλογο Καθηγητών Περιβαλλον-τικής με θέμα «ΤΟ ΝΕΡΟ».